گروه ورزشی: گرچه پیروزی استقلال در هفته هشتم مترادف بود با شکستن طلسم؛ طلسم پیروز نشدن مدعی قهرمانی در مسابقه‌های بیرون از خانه و این طلسم تا هفته هفتم پابرجا مانده بود اما طلسم پیروز نشدن در لیگ نهم همچنان برای ابومسلم پابرجاست.

 ناصر پورمهدی، سرمربی ابومسلم که در وضعیت مناسبی قرار ندارد، پیش از این مسابقه گفته بود: «فقط شکست استقلال من را راضی می‌کند.»

و به گمانش استقلال که در این فصل و در مسابقه‌های بیرون از خانه پیروز نشده بود، در هفته هشتم هم نمی‌تواند به 3 امتیاز دست یابد. بعد از باخت سنگین به استقلال، این مربی گفت که «کارم را در ابومسلم ادامه می‌دهم. با قدرت در مشهد هستم. تمام تلاشم را می‌کنم که این اوضاع را سامان بدهم و از بچه‌ها بابت این بازی خیلی راضی هستم.» او با قاطعیت حرف‌هایی زد و خیلی‌ها به این «قاطعیت» شک کردند. اینکه مربی‌ای که در هشت هفته گذشته، هیچ‌گاه طعم پیروزی را نچشیده و قعرنشین است، چگونه می‌تواند چنین مصاحبه‌ای کند؟

ظاهرا اما اتفاقات درون باشگاه سبب شده که ناصر پورمهدی چنین حرف‌‌هایی را به زبان بیاورد. این مربی که در ابتدای فصل با این باشگاه قرارداد بست، بنا بر مفاد قراردادش نمی‌خواهد خودش تصمیم بگیرد. در حالی که خیلی‌ها منتظر جدایی این مربی از ابومسلم بودند و هیات‌مدیره این باشگاه هم از او خواست که خودش استعفا بدهد اما این مربی نپذیرفت. او در جواب خواسته اعضای هیات‌مدیره گفت: «من مرد روزهای سخت هستم و استعفا نمی‌دهم. این مسئله را بعد از بازی استقلال به هیات‌مدیره باشگاه هم گفتم. قبول دارم شکست سختی را برابر استقلال پذیرفتیم اما واقعیت این است که تیم پر مشکل ابومسلم به دیدار یک تیم سازمان یافته از نظر مدیریتی رفت.»

گفته می‌شود طبق توافق‌های صورت گرفته پیش از شروع فصل، اگر پورمهدی از سمت خودش استعفا دهد،‌ به بخش عمده‌ای از مطالباتش نخواهد رسید. او که با مبلغ قرارداد بالایی سر از این باشگاه درآورد، اگر استعفا دهد، چیزی حدود 280 میلیون تومان از دست می دهد. به همین دلیل، منتظر تصمیم باشگاه است و اینکه هیات‌مدیره تصمیم به اخراج پورمهدی بگیرد.

همین موضوع هیات‌مدیره باشگاه را محدود کرده و به دلیل مشکلات مالی و برخلاف خواسته اعضای هیات‌مدیره، پورمهدی همچنان سرمربی ابومسلم است. البته علی سلطانی، یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه ابومسلم گفته است که بعد از جلسه هیات‌مدیره اعضا به این نتیجه رسیده‌اند که دو هفته دیگر به پورمهدی فرصت بدهد و اگر این مربی نتوانست به نتایج قابل‌قبولی دست یابد،‌ مربی دیگری را جایگزین او کنند.

در عین حال، خبرهای پشت پرده حاکی از دودستگی مدیران باشگاه ابومسلم است و ظاهرا همین دودستگی در تعیین «کادرفنی» تاثیر مستقیمی دارد. گفته می‌شود اختلاف بنی اسد، رئیس هیات‌مدیره و قاسمی، مدیرعامل سابق ابومسلم و سهامدار عمده این باشگاه باعث این اتفاق شده است. به این ترتیب که بنی اسد حامی ماندن پورمهدی است؛ درست برخلاف قاسمی.

رئیس هیات‌مدیره که پیش‌تر مدیرعامل باشگاه را برکنار کرده بود، بر سر سهام این باشگاه دچار مشکل شده است. بنی اسد باید طبق توافقات به زودی 4میلیارد تومان به قاسمی بدهد و سهامش را خریداری کند. در غیر این صورت، قاسمی می‌تواند با پرداخت یک میلیارد تومان به بنی اسد، سهام این فرد را بخرد. گفته می‌شود در این حالت پورمهدی به‌طور قطع از این باشگاه کنار می‌رود و گزینه‌های مورد علاقه قاسمی کادر فنی ابومسلم را تشکیل خواهند داد.

گزینه‌های جانشینی

پیش از شروع فصل باشگاه ابومسلم با مجید جلالی مذاکره کرده بود. جلالی البته با این تیم به توافق نرسید اما حالا گفته می‌شود او باز هم یکی از گزینه‌های مربیگری در ابومسلم است. در حالی که به نظر می‌رسد مجید جلالی با اینکه همچنان یکی از مربیان بدون تیم
لیگ برتر است، با توجه به اوضاع ابومسلم و خواسته‌های که خودش از جمله تضمین 3 ساله، قصد سفر به مشهد را ندارد.

این باشگاه البته در ابتدای فصل با فرهاد کاظمی هم مذاکره کرده بود. سرمربی فصل پیش سپاهان اما به دلایلی نپذیرفت که به عنوان سرمربی روی نیمکت ابومسلم بنشیند ولی گفته بود به پورمهدی مشاوره خواهد داد و به این ترتیب با آنها همکاری خواهد کرد. ظاهرا در هفته‌های اخیر ابومسلم باز هم با این مربی مذاکره کرده و جالب اینکه هیچ یک از طرفین حاضر نیستند در این رابطه حرفی بزنند. اگر فرهاد کاظمی با این باشگاه به توافق برسد از نیم‌فصل می‌تواند روی نیمکت ابومسلم بنشیند.

اکبر میثاقیان یکی دیگر از گزینه‌های مربیگری ابومسلم به حساب می‌آید. کسی که گفته می‌شود مشکلاتی با مدیران جدید ابومسلم دارد و حاضر نیست به آنها پاسخ مثبت دهد. میثاقیان، سرمربی شهرداری تبریز در این رابطه گفته است: «با توجه به اینکه قرارداد یک ساله‌ای را با شهرداری تبریز برای هدایت این تیم و حضور در لیگ‌دسته اول بسته‌‌ام، پس مذاکره و حضور من در ابومسلم کاری غیرمنطقی است. مردم مشهد و مسئولان استانی به من لطف دارند و خواهان بازگشتم به این تیم هستند، اما در شرایط فعلی و با توجه به اینکه به شهرداری تبریز تعهد دارم، نمی‌توانم به مشهد بروم. فکر می‌کنم تبریزی‌ها هم موافق این موضوع نباشند.»

در عین حال، قاسمی که به ماندن در ابومسلم امیدوار است به تغییرات در این تیم فکر می‌کند. درحال حاضر خداداد عزیزی از استقلال اهواز جدا شده و ظاهرا قاسمی روی بازگشت این مربی به ابومسلم حساب کرده است. قاسمی همچنین با مهدی هاشمی‌نسب صحبت‌هایی داشته و می‌خواهد عزیزی و هاشمی‌نسب را روی نیمکت ابومسلم در کنار هم بنشاند.

حالا همه چیز به اتفاقاتی که قرار است در سطح مدیریتی بیفتد، بستگی دارد. اینکه بنی‌اسد پیروز می‌شود یا قاسمی؟

کد خبر 91293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز