جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه بورس: نخستین بازار فرابورس ایران از روز دوشنبه 6 مهر به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند

به گزارش همشهری، پس از فراز و نشیب‌های زیاد برای راه‌اندازی بازار فرا بورس ایران، بالاخره این بازار از روز دوشنبه 6 مهر ماه با عرضه سهام شرکت مرجان کار فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به این ترتیب با شروع فعالیت این بازار؛ از این پس سهامداران می‌توانند در محل دیگری هم به غیر از بورس تهران به خرید و فروش سهام بپردازند.

بازار فرا بورس ایران به برخی از شرکت‌ها که شرایط ورود به بورس تهران را ندارند امکان مبادله سهام می‌دهد. استاندارد‌های پذیرش شرکت‌ها در این بازار با بورس تهران تفاوت دارد و از قواعد پذیرش ساده تری نسبت به بورس تهران برخوردار است.

در همین زمینه علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ساعت کار فرابورس همانند بورس اوراق بهادار است، یادآور شد: فرابورس یک بازار مالی جدید است که فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

صالح‌آبادی ابراز داشت: در حال حاضر 3شرکت مرجان کار، کویرتایر و بیمه دی در بازار فرابورس پذیرفته شده‌اند.به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌زودی سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که دارای سبد‌های سهام بزرگی هستند، وارد فرابورس خواهند شد.

دامنه نوسان؛ 5 درصد

مدیرعامل شرکت فرابورس هم در این باره گفت: فعالیت بازار فرابورس ایران روز دوشنبه، ششم مهر با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و اعضای شورای بورس پس از عرضه سهام شرکت مرجان‌کار توسط شرکت سرمایه‌گذاری امید، به‌عنوان سهامدار عمده به‌طور رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرا بورس، مصطفی امید قائمی افزود: دامنه نوسان در بازار‌های اول، دوم و اوراق مشارکت 5درصد تعیین شده است و قیمت سهام یک شرکت بدون اعمال حجم مبنا می‌تواند نسبت به قیمت پایانی روز قبل 5 درصد نوسان داشته باشد.

امید قائمی تصریح کرد: فرابورس بر خلاف بورس اوراق بهادار و کالا، فضای فیزیکی تحت عنوان تالار معاملات ندارد و معاملات آن به‌صورت مجازی و از دفاتر کارگزاران انجام می‌شود؛ آمار معاملات و سایر اطلاعات از طریق سایت رسمی آن منتشر می‌شود.

معارفه کویر تایر

در آستانه افتتاح بازار فرابورس در روز دوشنبه، مراسم معارفه شرکت کویر تایر نیز در روز یکشنبه برگزار می‌شود. این شرکت در بازار اول فرابورس پذیرفته شده و امیدنامه آن در سایت رسمی فرابورس درج شده است. 

شرکت کویر تایر که از سال 1336 فعالیت خود را آغاز کرده، متعلق به شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر است و بیش از 4500 سهامدار جزء دارد. این شرکت 20 میلیارد تومانی هم‌اکنون 14 درصد از بازار تولید تایر در ایران را به‌خود اختصاص داده است.

کد خبر 91161

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز