سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

پلیس فرانسه، اردوگاهی را که مهاجران غیرقانونی در مرز این کشور با انگلیس دایر کرده بودند، تعطیل کرد.

به گزارش بی‌بی سی، درحالی‌که تظاهرات‌کنندگان محلی قصد محافظت از مهاجران را داشتند و از پلیس می‌خواستند اجازه ماندن را به مهاجران بدهد برخوردهایی با ماموران پلیس رخ داد. در این درگیری‌ها چند نفر دستگیر شدند.

محلی که به‌صورت پناهگاه‌های موقت در حاشیه بندر کاله دایر شده محل سکونت صدها نفر است که عمدتا افغان هستند. این محل جنگل نامگذاری شده است.

پلیس فرانسه می‌گوید در جریان یورش به اردوگاه 300 مهاجر بازداشت شدند. قبل از یورش پلیس اریک بسون، وزیر مهاجرت فرانسه گفته بود اردوگاه وسیله‌ای برای قاچاق افراد است و باید تعطیل شود.

وی افزود: قاچاقچیانی هستند که از هر یک از این افراد فقیر بیش از 15 هزار دلار برای بردن غیرقانونی آنان به انگلیس دریافت می‌کنند. مقامات مسئول می‌گویند وضعیت بهداشتی اردوگاه وحشتناک بوده و به مخفیگاهی برای خرابکارها تبدیل شده‌است. مقامات فرانسوی می‌گویند به هر مهاجری این شانس داده می‌شود که تقاضای پناهندگی کند.

همچنین برای بازگشت داوطلبانه به کشور مبدأ به مهاجران کمک خواهد شد. به‌دلیل تبلیغاتی که از قبل درباره یورش پلیس شده بود، نزدیک به هزار نفر از کسانی که در اردوگاه بودند قبل از آمدن پلیس متواری شده و تنها چند صد نفر از آنان باقی مانده بودند.

شورای پناهندگان که دفترش در بریتانیاست درخواست کرده انگلیس شماری از این مهاجران به‌خصوص کودکان و آنانی را که خویشاوندانی در این کشور دارند، قبول کند.
کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد اعلام کرد: تعطیلی اردوگاه موسوم به  جنگل مشکلات آوارگان غیرقانونی را حل نخواهد کرد.

به گفته کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد تعداد کمی از مهاجران هنوز در جنگل مانده‌اند اما بیشترشان به مکان‌های دیگر رفته‌اند. این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از مقامات فرانسوی خواست تا مطمئن شوند کسانی که می‌خواهند درخواست پناهندگی کنند بتوانند از روندی عادلانه و کامل برای درخواست پناهندگی با حق تجدید نظر واقعی برخوردار شوند.

اندرژ ماهیسیچ، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در کنفرانسی خبری اعلام کرد: مقامات فرانسوی باید همچنین تا زمانی که درخواست پناهندگی این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد سکونتگاه‌های مناسبی برای  آنها تامین کنند.

کد خبر 91022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز