همشهری آنلاین: استرس می‌تواند اثر قابل‌توجهی بر سلامت جسمی و عاطفی شما داشته باشد.

این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند تا استرس‌تان را تحت کنترل نگهدارید:

  • از مصرف سیگار اجتناب کنید و یک رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.
  • کارهایی را که بیش از حد توان شماست، به عهده نگیرید، و از گفتن مودبانه "نه"ٰ به تقاضاهای هر کسی پرهیز نکنید.
  •  ورزش یک عامل مهم کاهنده استرس است و به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید.
  •  روزانه از شیوه‌های آرامش‌بخشی (relaxation) استفاده کنید.
  •  کارهای‌تان را سازماندهی کنید و کنترل زندگی‌تان را به عهده بگیرید. آن چیزهایی را که می‌توانید انجام دهید، و چیزهایی را که نمی‌توانید بر آنها کنترل داشته باشید، شناسایی کنید.
  • سعی کنید چیزهایی را که باعث استرس‌تان می‌شود را شناسایی کنید و آنها را به حداقل برسانید.
  • در آنچه می‌توانید به آن برسید واقع‌گرا باشید، و بپذیرید که نمی‌توانید هر کاری را انجام دهید. به خودتان کارهایی را که به خوبی می‌توانید انجام دهید، یادآوری کنید.

 HealthDay News

کد خبر 90930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار