همشهری آنلاین: رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های آلمان در هفته ششم با بازی شالکه و وولفسبورگ آغاز شد.

در هفته ششم رقابت‌های بوندس‌لیگا، وولفسبورگ میهمان شالکه بود که این دیدار را با نتیجه 2 بر 1 به سود خود به پایان برد. ۵ دیدار روز دوم از هفته ششم لیگ برتر فوتبال آلمان نیز روز (شنبه ۲۸ شهریور) در شهرهای مختلف پیگیری شد. یکی از دیدارهای انجام شده را بایرن مونیخ، نایب قهرمان فصل گذشته، با نورنبرگ برگزار کرد. این دیدار که در ورزشگاه بایرن برگزار شد، در پایان با نتیجه دو بر یک به نفع میزبان پایان یافت. اولیچ و فانبویتن در دقایق ۵۵ و ۸۲ برای بایرن و چوپو-موتینگ در دقیقه ۷۳ برای نورنبرگ گلزنی کردند.

یکی دیگر از رقابت‌های برگزارشده روز شنبه، دیدار بوروسیا مونشنگلادباخ در برابر هوفنهایم ۱۸۹۹ بود. دیداری که در آن هوفنهایم با نتیجه ۴ بر ۲ حریف خود را در هم کوبید. دو گل زودرس گلادباخ در ۱۷ دقیقه نخست بازی اینگونه می‌نمود که این تیم عزم خود را جزم کرده تا سرانجام هوفنهایم را شکست دهد، اما ۴ گل شاگردان پتر هوفمان رؤیای شیرین هواداران مونشن گلادباخ را نقش بر آب کرد.

هوفنهایم که در پایان نیمفصل ۲۰۰۸ - ۲۰۰۹ جشن قهرمانی گرفت، با ۱۱ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. امتیاز این تیم با بایرن مونیخ برابر است، بایرن اما تفاضل گل بهتری دارد.
پرگل‌ترین دیدار تاکنونی هفته ششم را تیم‌های ماینتس و بوخوم برگزار کردند. ماینتس که در این فصل به تازگی از دسته دوم به دسته برتر صعود کرده، موفق شد بازی ۲-۱ باخته را به ۳-۲ تبدیل کند و با سه برد، دو تساوی و یک باخت، در جمع ۵ تیم صدرنشین جدول باشد. بوخوم نیز با شکست در این بازی، با تنها ۴ امتیاز از ۶ بازی گذشته (تنها یک برد) در جایگاه شانزدهم جای دارد.

در ادامه این رقابت‌ها کلن با دو گل از سد اشتوتگارت گذشت و دیدار تیم‌های هانوفر و بوروسیا دورتموند در پایان ۹۰ دقیقه، یک-یک مساوی به پایان رسید. 

دیدار بایرلورکوزن در برابر وردربرمن از دیدارهای حساس هفته ششم بود. این دیدار روز یکشنبه (۲۹ شهریور) در خانه لورکوزن و با حضور ۳۰ هزار تماشاگر برگزار شد. لورکوزن در این بازی، سرانجام برای اولین بار در ۷۳ بازی گذشته، صفر-صفر کرد.

این تیم با این نتیجه، نه تنها نتوانست انتقام شکست جام حذفی را از برمن بگیرد، بلکه رؤیای صدرنشینی هوادارانش را نیز نقش بر آب کرد.

وردربرمن نیز که در دیدارهای گذشته این دو تیم همواره موفق‌تر بوده، با وجود روحیه مضاعفی که از لیگ اروپا به دست آورده بود، نتوانست مکان خود در جدول بوندس‌لیگا را چندان بهبود ببخشد. این تیم پنجشنبه گذشته (26 شهریور) تیم "ناسیونال فنشال" پرتغال را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد.

یکی دیگر از دیدارهای پایانی هفته ششم را قعرنشینان فرایبورگ و هرتابرلین برگزار کردند. در این دیدار پرگل، فرایبورگ با نتیجه ۴ بر 0 به پیروزی رسید. این نخستین بار پس از ۶ بازی بود که فرایبورگی‌ها رقیب پایتخت‌نشین خود را شکست می‌دادند. در ۶ دیدار گذشته، ۴ بازی به نفع هرتا و ۲ بازی مساوی پایان یافته بودند.

هرتا در دیدارهای مرحله گروهی لیگ اروپا نیز بسیار ضعیف ظاهر شد. این تیم روز پنجشنبه گذشته در خانه خود به تساوی یک بر یک با "اف کا ونتسپلیس" لتونی بسنده کرد.

و بالاخره دیدار سوم روز یکشنبه را تیم‌های آینتراخت فرانکفورت و هامبورگ صدرنشین برگزار کردند. این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم با نتیجه یک بر یک پایان یافت. گل‌های این بازی را زی روبرتو در دقیقه ۸ برای هامبورگ و راس در دقیقه ۳۲ برای آینتراخت به ثمر رساندند. فرانکفورتی‌ها بدین ترتیب با ۷ امتیاز به مکان یازدهم جدول پریدند و پایتخت‌نشینان با ۳ امتیاز از ۶ بازی و تفاضل گل منفی ۷، همچنان در پایین‌ترین مکان جا خوش کرده‌اند.

بدین ترتیب و در پایان این هفته، هامبورگ نتوانست فاصله خود را با رقیبان چندان افزایش دهد. این تیم در حال حاضر با ۱۴ امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به لورکوزن، در صدر قرار دارد. بایرن مونیخ، هوفن‌هایم و ماینتس نیز با ۱۱ امتیاز و به ترتیب بهترین تفاضل گل، در رده‌های سوم تا پنجم هستند.

دویچه‌وله

کد خبر 90838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز