همشهری آنلاین: هامبورگ در پنجمین هفته بوندس‌لیگای آلمان، توانست از مقام خود در صدر جدول دفاع کند و بایرن مونیخ نیز موفق شد با به راه انداختن فستیوال گل در دورتموند نشان دهد از مدعیان جدی قهرمانی است.

عصر شنبه (21 شهریور) هفت دیدار از نه دیدار پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته‌ اول فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا برگزار شد. تیم هامبورگ با ارائه‌ بازی‌ای جذاب توانست با نتیجه‌ ۳ بر 1 از سد اشتوتگارت، یکی از تیم‌های قوی فصل جاری بگذرد و مقام خود در صدر جدول را استحکام بخشد.

تیم اشتوتگارت اگر چه در نیم ساعت نخست این دیدار بازی را تحت کنترل خود داشت، اما با گل ملادان پتریچ، مهاجم اهل کرواسی هامبورگ، برتری خود در میدان را از دست داد و بازی را کم و بیش به تیم میزبان واگذار کرد. 

در نیمه‌ دوم، الیا، بازیکن هامبورگ، در دقیقه‌ ۵۸ برای بار دوم دروازه‌ اشتوتگارت را گشود، اما پوگربنیاک، چهار دقیقه بعد با زدن نخستین گل اشتوتگارت، به تیمش امیدی تازه بخشید، با این حال هیچیک از حملات بعدی اشتوتگارت به نتیجه نرسید. لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان، زه روبرتو، هافبک برزیلی هامبورگ، با زدن گل سوم، شکست تیم مهمان را مسجل ساخت.

موتور بایرن مونیخ به راه افتاد

تیم بایرن مونیخ که در نخستین دیدارهای فصل جدید، چهره‌ چندان خوبی از خود نشان نداد، بحران را پشت سر گذاشته و در این روزها در جاده‌ موفقیت گام برمی‌دارد. 

مونیخی‌ها بعدازظهر شنبه توانستند در دیداری تماشایی در برابر ۸۰ هزار تماشاگر، میزبان خود، بوروسیا دورتموند را ۵ بر 1 به زانو درآورند و با کسب سه امتیاز مهم، خود را به رده‌های بالای جدول نزدیک کنند. 

درخور توجه آنکه دورتموند در این دیدار نخستین گل بازی را به ثمر رساند، اما پس از آن ۵ گل دریافت کرد. تماشایی‌ترین گل این دیدار را فرانک ریبری، ستاره‌ فرانسوی بایرن مونیخ در پی ضربه‌ای آزاد به ثمر رساند. 

به گزارش دویچه‌وله، لوئیس فان گال، سرمربی هلندی بایرن مونیخ، علیرغم این پیروزی قاطع، از عملکرد تیمش کاملا راضی نبود و پس از بازی اظهار داشت: «ما بازی را بد شروع کردیم و در واقع پس از گل ریبری توانستیم برتری کامل خود به حریف را نشان دهیم و از قابلیت‌های فردی بازیکنان تیممان سود جوییم.»

تیم بایر لورکوزن که از فصل جاری، با سرمربی پرتجربه ‌و کارکشته‌ خود، یوپ هاینکس در صحنه‌ رقابت‌ها حضور دارد، توانست قهرمان فصل گذشته، وولفسبورگ را در خانه‌‌ حریف ۳ بر ۲ شکست دهد و سه امتیاز مهم کسب کند. البته در این دیدار، دیگو بناگلیو، دروازه‌بان وولفسبورگ در دقیقه‌ ۳۲ بازی در صحنه‌ای بحث‌برانگیز کارت قرمز دریافت کرد و از زمین اخراج شد. بازیکنان وولفسبورگ که از دقیقه‌ مزبور با ۱۰ یار در میدان بودند، تنها در لحظاتی از نیمه‌ دوم توانستند پا به پای مهمان خود حرکت کنند.

در دیگر دیدارهای روز شنبه، اینتراخت فرانکفورت در خانه‌‌ فرایبورگ به پیروزی ۲ بر 0 دست یافت و ماینتس نیز مهمان خود هرتا برلین را ۲ بر 1 مغلوب کرد. نورنبرگ با نتیجه‌ ۱ بر 0 بر بوروسیا مونشن‌گلادباخ پیروز شد و هوفن‌هایم نیز در زمین خود، با نتیجه‌ ۳ بر 0 از سد بوخوم گذشت

کد خبر 90404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز