جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قرار است در پکن پارک تفریحی احداث شود که همه جاذبه‌های دیدنی مشهور را از جنس شکلات در خود جای دهد.

اشپیگل آنلاین گزارش داد، مجریان این طرح امیدوارند شهروندان را ترغیب کنند بیشتر از شیرینی‌جات استفاده کنند.

داستان "چارلی و کارخانه شکلات" اثر روئالد دال (Roald Dahl) الگوی احداث این پارک است. این پارک قرار است ژانویه 2010 در پکن گشایش یابد. دیوار چین و لشکر سفالین از شکلات ساخته شده و به نمایش درخواهند آمد و علاوه بر این کپی نقاشی‌های مشهور نیز عرضه خواهد شد.[آشنایی با جاذبه‌های گردشگری چین]

آن گونه که روزنامه "چاینا دیلی" نوشته، این پارک در پارک المپیک در همسایگی استادیوم لانه پرنده ساخته می‌شود و محوطه شنای موسوم به "مکعب آبی" نیز بازسازی خواهد شد. [آشنایی با استادیوم‌های ورزشی چین]

در مجموع پنج سالن بازدید و محوطه باز گسترده‌ای طراحی شده که در آن می‌توان اشیای ساخته شده از شکلات را مشاهده کرد. علاوه بر این برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا به بازدیدکنندگان آموزش داده شود چگونه می‌توانند خودشان شکلات تولید کنند.

تینا چنگ (Tina Cheng)، رییس شرکت سازنده این پارک قول می‌دهد: "سرزمین عجایب شکلاتی ما از حد انتظارات هر کسی فراتر است." او گفت بسیاری از تولیدکنندگان مشهور شکلات اروپایی علاقه‌مند به مشارکت در این طرح شده‌اند، اما نام آنها را ذکر نکرد.

شکلات در چین چندان محبوب نیست، اما نسل جوان چین نسبت به نسل ماقبل خود مذاق شیرین‌تری دارد. چنگ می‌گوید: "پتانسیل ایجاد بازاری بزرگ در چین برای مصرف شکلات وجود دارد." مجریان این طرح امیدوارند این پارک روزانه 10 هزار تا 20 هزار بازدیدکننده داشته باشد.

کد خبر 90729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز