چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

قاتل سریالی میلواکی که برای 21 سال پلیس ایالتی را به‌دنبال خود کشانده بود، هفته گذشته با انجام آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی و دستگیر شد.

با آنکه وی تا‌کنون در قتل 7 زن متهم شناخته شده   اما گمان می‌رود وی در قتل 21 زن دیگر که با شیوه‌ای مشابه کشته شده‌اند نیز دخالت داشته باشد.

کشف نخستین جنایت بعد از 9 سال

نخستین جنایت قاتل سریالی میلواکی در سال 1995 فاش شد. هنگامی که جسد «جسیکا پاین» یک زن خیابانی جوان در شمال میلواکی پیدا شد.اما در آن زمان هیچ کس متوجه نشد که این قتل یکی از چندین قتل سریالی‌ است که از 9 سال قبل آغاز شده است.

زن جوان به طرز وحشتناکی با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، از آنجا که نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد که وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، جسد وی مورد آزمایش دی‌ان‌ای قرار گرفت. با وجود آنکه نمونه دی‌ان‌ای از یک ناشناس به دست آمد، اما این نمونه هیچ کمکی به تحقیقات نکرد و مدتی بعد پلیس مردی به نام «چاینت اوت» را که با این زن در ارتباط بود به اتهام قتل وی دستگیر کرد.

این متهم اگر چه نتوانست صحنه جنایت را بازسازی کند و دی ان‌ای یافت شده در جسد مقتول نیز با دی ان‌ای وی مطابقت نداشت اما تحت فشار پلیس پذیرفت که او نیز در ارتکاب این جنایت دخالت داشته و چون زن مقتول یک زن خیابانی بود مسئله دی‌ان‌ای چندان جدی گرفته نشد.

7 سال بعد یعنی در سال 2002، در جریان انجام پروژه‌ای تحقیقاتی در ویسکانسن، تیم تحقیقاتی با استفاده از نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای زن مقتول و بررسی‌های دیگر توانست بیگناهی چاینت اوت را ثابت کند و او در همان زمان به خاطر آنکه بیگناه به زندان رفته است و سال‌های زیادی را در داخل زندان گذرانده است از ماموران پلیس و بازپرس جنایی میلواکی شکایت کرد.

در سال 2007 با وقوع 2قتل مشابه دیگر، آزمایش دی ان‌ای، که از جسد قربانیان صورت گرفته بود نشان داد عامل این 2جنایت نیز همان کسی است که در سال 1995 دست به جنایت زده است و در این زمان بود که عملیات پلیسی برای یافتن یک قاتل سریالی که زنان بدکاره و خیابانی را می‌کشت آغاز شد.

اما در حالی که آمار زنان قربانی به سرعت در حال افزایش بود پلیس هرگز نتوانست هیچ سرنخی از عامل جنایت به دست آورد تا اینکه کارآگاهان پلیس جنایی میلواکی و متخصصان پزشکی قانونی هفته گذشته هنگام بررسی دی‌ان‌ای متعلق به «والتر الیس»- مرد سابقه داری  در زمینه آزار و اذیت جنسی زنان- که از مسواک او به دست آمده بودند متوجه شدند که دی ان‌ای او با دی ان‌ای قاتل سریالی مشابه است و به این ترتیب او را به‌عنوان متهم اصلی در پرونده قتل‌های سریالی تحت نظر قرار دادند.

این بررسی‌ها نشان می‌داد که والتر به احتمال زیاد نه تنها عامل قتل این 3زن است بلکه در 4 جنایت دیگر نیز که در فاصله سال‌های 1986 تا 2008 گزارش شده است نیز دست داشته است و به این ترتیب نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای صورت گرفته روی اجساد این زنان نیز مورد بررسی قرار گرفت که به این ترتیب فرضیه قتل آنها از سوی والتر قوت گرفت و به این ترتیب وی روز گذشته در قتل 7 زن متهم شناخته شد و به‌عنوان وحشتناک‌ترین قاتل سریالی میلواکی راهی زندان شد

چنانچه او در هر یک از این موارد محکوم شناخته شود به حبس ابد محکوم خواهد شد.
این در حالی است که این جنایتکار در هیچ موردی اعتراف نکرده است و همچنان اصرار دارد که بیگناه است.

جان چیشلوم، بازپرس جنایی میلواکی گفت که او تعجب نخواهد کرد اگر تعداد قربانیان الیس افزایش یابد چرا که آزمایشگاه‌های تست دی ان‌ای پلیس در حال بررسی 20 مورد قتل دیگر هستند که در آنها زنان جوان به شیوه‌ای مشابه خفه شده‌اند.

کد خبر 90671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز