جمعی از هنرمندان، کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان، نویسندگان، شعرا و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کردند

در ابتدای این دیدار برخی از میهمانان به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر به‌ویژه دفاع مقدس پرداختند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار کار هنری در زمینه دفاع مقدس را یکی از برترین کارهای هنری دانستند و تأکید کردند: روایت و بازآفرینی هنری گنجینه خصلت‌های والا و انسانی هشت سال دفاع مقدس یک مجاهدت بزرگ است که قطعاً تأثیرات آن حادثه عظیم را خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی دوران هشت سال دفاع مقدس را فراتر از یک برهه زمانی خواندند و افزودند: هشت سال دفاع مقدس مجموعه‌ای از صفات والا و فرهنگ‌های ممتاز و عقاید و معارف برجسته است که راویان آن همچون آیینه‌ای در مقابل یک مظهر جلال و جمال هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: هشت سال دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت و دین داری، آرمانخواهی، ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی و مقاومت، تدبیر و حکمت، و شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌هاست.

ایشان افزودند: راوی و بازآفرین هنری دفاع مقدس در واقع روایتگر چنین ارزش‌ها و اوج‌هایی است که هر ملتی به داشتن برخی از آنها به خود می‌بالد.رهبر انقلاب اسلامی تلاش‌های انجام گرفته در عرصه ادبیات و هنر دفاع مقدس را رو به جلو دانستند و تأکید کردند: آثار هنری مربوط به دفاع مقدس در عرصه‌های فیلم، کتاب، خاطره، و رمان یکی از پرمخاطب‌ترین آثار هنری بعد از انقلاب، در جامعه است، بنابراین هرچه بیشتر در این عرصه سرمایه‌گذاری و تلاش شود، مناسب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انعکاس کم بین‌المللی آثار هنری دفاع مقدس را یکی از نقایص این بخش برشمردند و افزودند: البته سیاست جشنواره‌های بین‌المللی برخلاف ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است ولی همه مخاطبان نیز در جشنواره‌ها خلاصه نمی‌شوند.

ایشان فعالان حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس را به اهتمام بیشتر به تحقیق و پژوهش و حفظ اسناد توصیه و خاطرنشان کردند: مسئولان بخش‌های فرهنگی و هنری نیز باید بیش از پیش از نظرات و دیدگاه‌های فعالان این عرصه استفاده کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به روح لطیف و نگاه تیزبین هنرمندان به مسائل جامعه تأکید کردند: هنرمندان باید مراقب باشند تا نگاه واقع‌بینانه و روح حساس آنها موجب ایجاد روحیه یأس و نا امیدی نشود؛

زیرا عرصه فرهنگی و هنری کشور نیازمند انسان‌هایی پرتلاش، خستگی‌ناپذیر، خلاق و امیدوار به آینده است و باید در کنار تلخی‌ها، شیرینی‌ها را هم دید.در پایان این دیدار نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

کد خبر 90599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز