دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

گروه ورزشی - علی شاکری: تیم والیبال پیکان نخستین گام برای مسابقات باشگاه‌های جهان را با دو هدف کسب آمادگی و جذب دو بازیکن خارجی با برپایی اردو و شرکت در تورنمنت 6 جانبه بانسکو در بلغارستان برداشت.

قهرمان لیگ برتر ایران و باشگاه‌های آسیا با 11 بازیکن و در غیاب دو ملی‌‌پوش خود محمد موسوی و محمد محمدکاظم دیروز راهی صوفیه شد تا پس از 8 روز تمرین و ارزیابی گزینه‌های خارجی‌ از ملیت‌های مختلف در کمپ ویژه بانسکو در 130 کیلومتری پایتخت بلغارستان آماده بازی با تیم‌های اروپایی در تورنمنت بین‌المللی بالکان شود.

حفظ بافت اصلی

معمری، سرمربی جدید پیکان قبل از اعزام به صوفیه در مورد حفظ اعتبار این تیم در لیگ برتر و باشگاه‌های جهان به همشهری گفت: «با وجود همه محدودیت‌های مالی که دست کادر فنی را تا حدود زیادی برای جذب مهره‌های صاحب‌نام بسته بود، خوشبختانه توانستیم بافت اصلی تیم را متشکل از پیمان اکبری، محمد موسوی و امیر حسینی حفظ کنیم و با اضافه‌کردن چند بازیکن جوان که از  خود این باشگاه بوده‌اند مثل آرش کمالوند، امین معمری، حسین حسن‌پور در کنار محمدطاهر وادی پایه‌های یک تیم جدید را بریزیم. البته بیشترین دغدغه کادر فنی پیکان، حضور موفق این تیم در باشگاه‌های جهان است که باید با قدرت‌های تراز اول اروپایی و آمریکای جنوبی پیکار کند. حتی قدرت نمایندگان آفریقا و العربی قطر که دومی با پیکان همگروه است را هم نباید نادیده گرفت به خصوص العربی که با جذب یک‌ماهه ستارگان بزرگ جهان به طور قطع نمی‌خواهد در خانه زنگ تفریح حریفان باشد.»

معمری در خصوص تقویت پیکان در مسابقات باشگاه‌های جهان می‌گوید: «با توجه به آغاز
لیگ برتر و درگیری بازیکنان مطرح داخلی با تیم‌های خود قادر به استفاده از آنان نبودیم. به همین منظور در اردوی بلغارستان از گزینه‌های خارجی خود از جمله «جینا» کاپیتان تیم ملی برزیل و یکی از بهترین‌های جهان دعوت کردیم تا با حضور در تمرینات پیکان قبل از آغاز تورنمنت بالکان به ما بپیوندند. در صورتی که آنها از لحاظ فنی مورد قبول قرار گیرند، برای جام باشگاه‌های جهان آنها را جذب خواهیم کرد.»

سرمربی پیکان در مورد اردوی این تیم در منطقه بانسکو با اشاره به اینکه اردوی اولیه آنها 8 روز به طول می‌انجامد، گفت: «بلافاصله در پایان این اردو در تورنمنت شش جانبه‌ای با حضور تیم‌هایی از یونان، بلغارستان،‌ ترکیه و صربستان شرکت خواهیم کرد.» وی افزود: «به احتمال فراوان دو بازیکن خارجی خود را از همین تورنمنت به ترکیب پیکان اضافه می‌کنیم.»

اشتباه در ترجمه

معمری در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود تیم‌های شرکت‌کننده در باشگاه‌های جهان ‌باید حداقل 9 بازیکن از مسابقات قاره‌ای خود را در ترکیب داشته باشند، گفت: «متاسفانه در ترجمه بخشنامه صادره از سوی FIVB  اشتباه شده است و منظور فدراسیون جهانی والیبال این بود که هر تیم برای این رقابت‌ها باید حداقل 9 بازیکن را به کمیته برگزاری مسابقات معرفی کند.» وی درباره شیوه جدید قانون اجرای سرویس مبنی بر اینکه پاسور حق ندارد به محض دریافت توپ از وجود بازیکنان مناطق 2و 4 در جلوی تور استفاده کند، گفت: «این مشکل برای ما و همه تیم‌ها بسیار آزاردهنده خواهد بود. تطبیق دادن تیم با این شیوه کار دشواری است و ما تلاش می‌کنیم تا در تمرینات بازیکنان را با این تفکر بیشتر آشنا کنیم.»

کد خبر 90405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز