مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

کاملیا مافی: تنها چند ساعت از ابلاغ حکم وزارت کشور برای شهردار جدید زنجان نگذشته بود که بنیاد مستضعفان با شکایت از این سازمان، در شرقی آن را پلمب کرد

عضو شورای اسلامی ‌شهر زنجان با تایید این مطلب درباره چگونگی این اقدام می‌گوید: ساعاتی بعد از ابلاغ حکم انتصاب شهردار جدید از سوی وزارت کشور درهای ضلع شرقی شهرداری زنجان با شکایت بنیاد مستضعفان مبنی بر تملک 17 متر از مجموعه ساختمان شهرداری، توسط مراجع قضایی پلمب شد.

فضایل تقی‌لو با انتقاد از نوع برخورد بنیاد با شهرداری می‌افزاید: این اقدام در حالی در ملاعام صورت می‌گرفت که ما همان روز بارها در تماس‌هایمان از مسئولان خواستیم که این مشکل را با تفاهم و صحبت حل کنیم اما متاسفانه آقایان به این موضوع توجهی نکردند.

 این در حالی است که پس از شنیدن حرف‌های این مسئول شهری به سراغ مسئولان بنیاد مستضعفان رفتیم ولی متاسفانه کسی پاسخگویمان نشد. به همین دلیل هم با یکی از خبرنگاران روزنامه مردم نو (روزنامه محلی زنجان) تماس گرفتیم و از او خواستیم تا ما را نیز در جریان مصاحبه روز سه‌شنبه گذشته خود با مدیرکل بنیاد مستضعفان استان بگذارد.

 بنا به گفته ایمانی، مدیرکل بنیاد مستضعفان در این مصاحبه اظهار داشته است: «از 3 سال پیش به دنبال مذاکره با شهرداری بوده و حتی جلسات متعددی را هم با مسئولان شهرداری گذاشته‌ایم که متاسفانه مسئولان شهرداری به تعهدات خود که در این جلسات صورت گرفته عمل نکرده‌اند.»

 اسلام صفری همچنین ضمن اشاره به پافشاری درباره پیشنهاد مذاکره این بنیاد با شهرداری گفت: ما ده‌ها بار با مسئولان شهرداری اتمام حجت کردیم، اما متاسفانه به‌دلیل بی‌توجهی به تعهدات، مجبور شدیم تا از طریق مرجع‌قضایی وارد شویم و با حکم دادگاه نسبت به رفع آثار تصرف شهرداری اقدام کنیم.

اما تقی‌لو با رد این موضوع می‌گوید: چنین اقدامی تجاوز به حریم شهروندان است و دستگاه‌هایی همچون بنیاد مستضعفان، شورا و شهرداری را زیر سئوال می‌برد. اگر چنین پیشنهادی می‌شد به طور حتم کار به اینجا کشیده نمی شد. در هر حال صفری نظر دیگری دارد و معتقد است که اقدام صورت گرفته تنها به‌دلیل حق و حقوق سازمان بوده و نه چیز دیگری.

 این مسئول در مورد نحوه رفع تصرفات شهرداری بعد از پلمب هم می‌گوید: شهرداری برای حل این مشکل باید بهایی را یا به‌صورت نقدی یا از محل دارایی و املاک خود بپردازد.

خروج اطلاعات محرمانه، عامل اصلی مشکلات اخیر

تقی‌لو معتقد است که تمامی اتفاقات اخیر بر اثر سوءاستفاده مسئولان از اطلاعات محرمانه بوده است. وی می‌گوید: تمامی مشکلاتی که تا کنون در مورد معارضان طی ماه‌های گذشته برای شهرداری به وجود آمده، به‌دلیل خروج اطلاعات محرمانه و سوءاستفاده برخی از مسئولان شهرداری از مجموعه بوده که مسئولان مرتبط باید در این زمینه باید پاسخگو باشند.

  وی همچنین تصریح می‌کند: البته دلیل دیگر هم مربوط به دفتر امور حقوقی شهرداری است که امید می‌رود با انتصاب شهردار جدید و تجدید نظر در ساختار دفتر حقوقی شهرداری به سرعت به این مهم رسیدگی شود.

این عضو شورا، همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار همشهری که آیا این عمل بنیاد مستضعفان ارتباطی با انتصاب شهردار جدید داشته است یا نه احتمال این مسئله را رد نمی‌کند و در ادامه می‌افزاید: ما توانستیم پس از دو ماه پیگیری، حکم شهردار را در آخرین روزهای کاری وزیر کشور سابق دریافت کنیم و البته امیدواریم با هماهنگی‌های بین شورا و شهرداری، خدمات خوبی به شهروندان ارائه شود.

این در حالی است که سیدناصر موسوی شهردار زنجان نیز با اشاره به اتفاقات اولین روز کاریش به‌عنوان شهردار نیز می‌گوید: من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم، چرا که باعث شد ما کمیته‌ای ویژه تشکیل دهیم، تا تک‌تک ساختمان‌های دولتی را ممیزی کنند و آنها را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهند، تا شهرداری هم به حق و حقوق قانونی‌اش برسد. زیرا همه دستگاه‌ها انتظار همکاری از سوی شهرداری را همیشه داشته و دارند، ولی در کوچکترین موارد بدترین نوع برخورد را از خود نشان می‌دهند.

چگونگی پاسخگویی به مردم در این روزها

یک روزنامه استانی نیز در گزارشی با تیتر شهرداری تک‌تک ساختمان‌های دولتی را ممیزی می‌کند با انتقاد از کار شورا و شهرداری از شخصی به نام علی رضایی از اهالی اسلام‌آباد نام برده است که برای مراجعه به شهرداری دچار مشکل شده و کسی پاسخگوی او نبوده است.

این نوشته در حالی است که عباس راشاد سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با تکذیب این موضوع می‌گوید: در شرقی شهرداری به‌صورت سمبلیک پلمب شده است در حالی که مردم از 3 در دیگر وارد شهرداری می‌شوند و به کارشان رسیدگی می‌شود.

شهرداری به زودی فک پلمب می‌شود

بنا به گفته تقی‌لو در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شورا با بنیاد مستضعفان و مراجع ذی ربط جلساتی خواهند داشت تا شهرداری فک پلمب شود. این در حالی است به جای این کار به‌صورت مصالحت‌آمیز و از راه گفت‌وگو هم می‌شد این مشکل را حل کرد.

همشهری استانها

کد خبر 90063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز