زنجان- خبرنگار همشهری: محور دلجویی شهر زنجان به صورت یکی از زیباترین نقاط شهر درخواهد آمد

عینی‌فرد، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه شورای شهر ضمن اشاره به مشکلات موجودبر سر راه اجرای این طرح، از عدم همکاری، مالکان به‌عنوان مهمترین مشکل در این زمینه یاد کرد و گفت: همه مسئولان شهر پیگیر حل مشکلات محور دلجویی هستند و لازم است این محور جدول‌کشی شود تا مالکان بدانند مانع پیشرفت طرح هستند.

عینی‌فرد همکاری مردم را تنها راه‌حل این معضل دانست و از اهالی خواست برای اجرایی شدن طرح با مسئولان همکاری کنند.

در این جلسه راشاد یکی از اعضای شورای شهر با اشاره به ترافیک انتهای خیابان سعدی جنوبی و اینکه وجود دور برگردان در انتهای سعدی جنوبی و ورودی ایستگاه راه‌آهن مشکلات زیادی برای مردم فراهم کرده است، خواستار راه‌اندازی اورژانس شهرداری و روشن شدن تکلیف ساختمان نیمه کاره مقابل ورزشگاه 15خرداد شد.فضایل تقی‌لو دیگر عضو شورا نیز خواستار پرداخت حق و حقوق معوقه کارگران شهرداری و طرح تکریم ارباب رجوع شد.

در ادامه جلسه موسوی ، سرپرست شهرداری زنجان اظهار داشت: طی 4 ماهه گذشته تنها 47 درصد از درآمد‌های پیش‌بینی شده شهرداری محقق شده است که اغلب از محل در آمد‌های مستمر بوده و به لحاظ افت ساخت و ساز، افراد تمایلی به گرفتن پایان کار ندارند و درآمدهای شهرداری نیز کاهش یافته است.

وی به نقش بخش خصوصی در ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری اشاره کرد و یادآور شد :شهر‌های بزرگی همچون تبریز بیش از 4 برابر بودجه خود را  از بخش خصوصی جذب می‌کنند و شهرداری زنجان نیز در نظر دارد از باغ امین برای همین منظور بهره‌برداری کند و با راه‌اندازی یک مرکز خرید، بخش اداری مراکز تجاری بخش خصوصی را به این محل سوق داده و از تراکم ترافیک شهر بکاهد.

موسوی  همچنین گفت: پله‌های برقی پل‌های هوایی از لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارند، فقط هزینه‌های نگهداری آن از توان شهرداری خارج است و تا آخر هفته مدیریت نگهداری این پل‌ها مشخص خواهد شد .

سرپرست شهرداری زنجان افزود: برای حل مشکل معتادان در پارک‌ها و فضای سبز با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد و طرح نیمه کاره مقابل مجموعه ورزشی15 خرداد بر اساس مصوبه شورا که قرار بود اگر تا یک ماه طرحی ارائه نشود تخریب شود ،تخریب خواهد شد.در پایان جلسه، عینی فرد گفت: من پیگیر حکم شهردار هستم و مراجع ذیربط از جمله استاندار با حکم وی موافقت کامل دارند.

کد خبر 87773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز