سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

نیویورک: تمایل زیاد یک مرد برای اهدای خون موجب شده است که نام او به عنوان رکوردداری در این زمینه به ثبت برسد.

این مرد تا کنون 320 بار خون اهدا کرده است. گفته می‌شود که مجموع خون اهدایی او در طول این سال‌ها به 40لیتر می‌رسد. این مرد که به طور متوسط تا کنون سالی 6 بار خون اهدا کرده است به خبرنگاران گفت که دلیل این اقدامش کمک به بیماران است.

او ادامه داد در کودکی دوستی داشته که به تزریق خون نیاز داشته و سرانجام بر اثر بیماری از دنیا رفته است. این پیرمرد که قصد دارد تا زمانی که زنده است خون خود را اهدا کند به هم‌محلی‌هایش هم توصیه می‌کند که در این زمینه اقدام کنند.

عسل یا آنتی‌بیوتیک

برلین: عسل، یکی از قدیمی‌ترین ‌خوراکی‌هاست که در طب سنتی هم کاربرد بسیاری دارد و بسیاری از آن به عنوان اکسیر سلامتی یاد می‌کنند. این در حالی است که اخیرا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که عسل می‌تواند در نقش آنتی‌بیوتیک برای بدن ظاهر شود.

به گفته آنها حتی برخی زخم‌های کهنه که به درمان آنتی‌بیوتیکی مقاومت نشان می‌دهند، ظرف مدت چند هفته از طریق درمان با عسل بهبود پیدا می‌کنند. یک نکته جالب در مورد عسل این است که این ماده غذایی به‌طور طبیعی حاوی آب اکسیژنه است.

به گفته کارشناسان، زنبور‌ها هنگام تهیه عسل به آن آنزیمی اضافه می‌کنند که موجب می‌شود نوعی آب اکسیژنه در آن تولید شود. آب اکسیژنه خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد و در درمان دارویی برای تزریق برخی آمپول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقشه کاریابی

پکن: از این پس فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌ها برای یافتن موقعیت شغلی نقشه کاریابی دریافت می‌کنند. در این نقشه‌های شغلی مشخصات و مکان جغرافیایی شرکت‌هایی که به نیروی کار نیاز دارند در کنار دستمزد و مزایایی که به کارمندان خود پرداخت می‌کنند، درج شده است.

گفتنی است این نقشه‌ها به طور رایگان در دانشگاه‌ها و اتوبوس‌ها و آژانس‌های کاریابی توزیع خواهد شد. این در حالی است که چین طرح‌های متعددی را در زمینه پایین آوردن نرخ بیکاری به اجرا درآورده است و این طرح هم یکی از سودمند‌ترین پروژه‌هایی است که تاکنون به اجرا درآمده است.

به گفته مسئولان این پروژه نقشه‌های کاریابی به اندازه‌ای دقیق تدوین شده‌اند که دانشجویان به راحتی می‌توانند بر اساس مهارت‌های خود و نیاز شرکت‌ها موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنند. این در حالی است که این نقشه‌ها به‌طور مدام به روز می‌شوند.

دست چپ و راست گربه‌ها

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که چپ دستی و راست دستی تنها منحصر به انسان‌ها نیست و برخی حیوانات هم صرفا از دست چپ یا راستشان برای برخی فعالیت‌ها استفاده می‌کنند. بر پایه این تحقیقات گربه‌ها از جمله حیواناتی هستند که راست‌دستی و چپ‌دستی در آنها شایع است.

به گفته دانشمندان معمولا گربه‌های ماده تمایل بیشتری به استفاده از دست راستشان دارند و این در حالی است که گربه‌های نر دست چپ را ترجیح می‌دهند. این در حالی است که آمار نشان می‌دهد چپ‌دستی در بین مردان هم شایع‌تر از زنان است.

گفتنی است اسب‌ها هم از دیگر حیواناتی هستند که این الگو در مورد آنها صدق می‌کند. البته این موضوع در اسب‌ها به اندازه گربه‌ها مشخص نیست و استفاده بیشتر گربه‌ها از دست‌هایشان چپ‌دستی و راست‌دستیشان را کاملا به اثبات می‌رساند.

کد خبر 89973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز