سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کسی که بخواهد رایانه‌اش را از شر ویروس‌ها حفظ کند، باید نرم‌افزار مناسبی را بخرد.

مجله آلمانی "com!" گزارش داد، در صورتی که نخواهید پول خرج کنید، راه اینترنت باز است، جایی که برنامه‌های متعدد مجانی برای دانلود منتظرتان هستند.

این مجله 10 برنامه از این برنامه‌ها را آزمایش کرده است. نیم میلیون فایل مخرب شامل ویروس و تروجان بر روی رایانه‌ها ریخته شد.[مفاهیم: ویروس‌ و کرم چیست؟]

بعد کارشناسان بررسی کردند هر کدام از این برنامه‌ها تا چه اندازه می‌توانند خطر را تشخیص داده و رفع کنند. این برنامه‌ها نتوانستند همه حملات را دفع کنند، اما سه برنامه توانستند نمره "خوب" بگیرند.

برنده...

به نوشته مجله "com!"، بهترین برنامه Aviras-Antivir Personal Free Antivirus 9.0 بود که توانست هجوم فایل‌های مخرب را دفع کند. کارشناس‌های این مجله نه تنها می‌گویند قدرت تشخیص این برنامه متقاعدکننده است، بلکه سرعت آن را در اسکن نیز قابل قبول می‌دانند. نقطه ضعف این برنامه فقط ویروس‌های Bot بودند، اما در 96 درصد موارد توانست آنها را نیز تشخیص دهد.

Bitdefender Free Edition 10 هم توانست نمره خوبی بگیرد. این برنامه 99 درصد Botها را تشخیص داد، اما در قبال دیگر فایل‌های موذی بی‌دقت بود. از آنجا که محیط کاربری این برنامه نسبت به Aviras پیچیده‌تر است، Bitdefender در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و پس از آن Panda Cloud Antivirus Beta است. از آنجا که ابزار Panda Security بر روی دستگاه نصب نمی‌شود، این برنامه فقط در صورت اتصال به اینترنت کار می‌کند. در این برنامه هم آزمایش‌کنندگان از کار دفاعی این نرم‌افزار اعلام رضایت کردند.

... و بازنده‌ها

با این حال هیچ از یک برنامه‌های مورد آزمایش قرار گرفته، برنده پرافتخاری نبودند. در پایان این رده‌بندی سه برنامه "ضعیف" تشخیص داده شدند: "Comodo Internet Security 3.10"، "PC Tools Antivirus Free Edition 6.0" و "Clamwin Free Antivirus 0.95". این برنامه بسیاری از فایل‌های موذی را تشخیص نداده و رایانه را به حال خود رها کردند.

کد خبر 89942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز