گروه شهری: بخش آی‌سی‌یو قلب باز بیمارستان محب با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد.

قالیباف احداث بیمارستان محب در کنار مرکز فوق‌تخصصی هاشمی‌نژاد از سوی بخش خصوصی را بسیار مفید دانست. شهردار تهران با تاکید بر اهمیت واگذاری کارها به بخش خصوصی و اینکه چنین رویکردی جزء باورهای دینی ماست، گفت: نجات کشور و کارآمد کردن دین در اداره جامعه با برگزیدن چنین روش‌هایی میسر است و اگر در این راه حرکت نکنیم از اصل دین خارج شده‌ایم.

وی در توضیح راهکارها به این موضوع اشاره کرد که در بحث خصوصی‌سازی‌ ابتدا باید مدیریت و بعد مالکیت را خصوصی کنیم.شهردار تهران در ادامه سخنان خود به تجربه موفق خصوصی کردن بخش صدور گذرنامه به بخش خصوصی در دوران مدیریتش در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: وقتی می‌توان گواهینامه، گذرنامه و حتی نگهبان محله را به بخش خصوصی واگذارکرد پس در بخش‌های دیگر هم این امکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که ما کار مردم را به مردم واگذار نکنیم نمی‌توانیم موفق باشیم، گفت: حضرت امام(ره) بارها به دولتمردان تاکید کرده بود کاری را که مردم می‌توانند انجام دهند دولت حق ندارد آن را انجام دهد.

این درحالی است که ما برعکس روز به روز شاهد آن هستیم که کارهای مردم دولتی می‌شود. وی افزود: امروز ما در شهرداری و شورای شهر مصمم هستیم به هر قیمتی این نگاه را حاکم کنیم و با اینکه یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم، می‌خواهیم با خصوصی‌سازی‌ کارهای مردم را به مردم بدهیم.

قالیباف افزود: شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری از این نوع طرح‌ها و اقدامات مخصوصا در حوزه سلامت استقبال می‌کند زیرا معتقدیم بحث سلامت و امنیت یک موضوع اجتماعی است که همه باید برای تحقق آن هزینه کنند.

وی در ادامه مثال دیگری زد و گفت: امروز قیمت جابه‌جایی هر مسافر با اتوبوس در شهر تهران بیش از 500 تومان است، اما بخش خصوصی همین کار را با 170 تومان از هر نقطه‌ای از شهر به نقطه دیگر انجام می‌دهد و چیزی هم از ما نمی‌خواهد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز که در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی از مسئولان احداث بیمارستان محب گفت: 80 درصد امکانات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی قرار دارد ولی 80 درصد جراحی‌ها در بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: با اصلاح این وضع همه بیمارستان‌ها می‌توانند با تعرفه‌های دولتی کار کنند و پزشکان آنها نیز از درآمد خوبی برخوردار باشند. در این مراسم علاوه بر قالیباف و چمران، دانشجو سخنگوی شورای شهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مدیران و مسئولان بیمارستان هاشمی‌نژاد و محب حضور داشتند.

کد خبر 89659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز