گرو سیاسی: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد:

اسرائیل تا آخر امسال احتمالا به‌دنبال فتنه‌ای در منطقه است تا بتواند شکست‌های خود را جبران کند، حال می‌تواند این فتنه‌ها درسمت نوار غزه، لبنان و یا حتی ایران باشد.

سید یحیی رحیم صفوی این سخن را در گفت‌وگو با مهر و در پاسخ به سؤالی مبنی بر فضاسازی‌های جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران و آمادگی ایران برای پاسخگویی به تهدیدات رژیم غاصب ایراد کرد.

وی با بیان اینکه دولت جدید اسرائیل که از ترکیب تندروهای راست تشکیل شده، یک دولت ائتلافی است و مشکلات داخلی و خارجی فراوانی دارد، افزود: ایران یک قدرت بزرگ سیاسی، فرهنگی و نظامی در خاورمیانه است؛ به‌طوری که نیروهای مسلح ایران از اقتدار و قدرت لازم برای دفاع از منافع ملی برخوردارند.

فرمانده سابق سپاه یادآور شد: نیروهای مسلح ایران با وجود اقتدار کامل، خطر اسرائیل را دست کم نمی‌گیرند اما چنانچه آنها دچاراشتباه شوند قدرت برخورد ایران برای آنها غیرقابل تصور و بسیار شکننده خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تغییر ادبیات و رویکرد نظامی دولت اوباما در مقایسه با دولت بوش افزود: رویکرد نظامی دولت بوش در دولت اوباما نه تنها کاهش نیافته، بلکه تقویت شده است. آمریکایی‌ها بعد از مسائل عراق ، لبنان و فلسطین به‌دنبال اجرای پروژه ایران هراسی در ذهن برخی سران کشورهای عربی منطقه هستند.

رحیم صفوی ادامه داد: موضوع ایران هراسی باعث شده است تا آمریکایی‌ها میلیاردها دلار از طریق کارخانجات تولید سلاح، سرمایه‌داران و صاحبان صنایع نظامی به دست آورند و با طرح این مسئله به افغانستان، عراق، عربستان، کویت و امارات سلاح بفروشند و پول کلانی را به دست آورند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا حضور نیروهای آمریکایی در عراق برای ایران نگران‌کننده است، یادآور شد: طبیعتا حضور آمریکایی‌ها در عراق، خلیج‌فارس، دریای عمان و افغانستان برای ایران نگران‌کننده است اما نیروهای مسلح ایران با اشراف اطلاعاتی، حضور و تحرکات نظامی آمریکایی‌ها را رصد می‌کنند و مسئولان سیاسی و شورای‌عالی امنیت ملی ایران همچنین استراتژی آنها را به‌طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

با توجه به شکست استراتژی آمریکا در عراق و افغانستان به‌نظر نمی‌رسد که آمریکایی‌ها توان اینکه جبهه سومی را نیز به راه‌اندازند، داشته باشند؛ چرا که از حمایت سیاسی مردم خود برخوردار نیستند و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی که آمریکا با آن مواجه است باعث خواهد شد تا دست به چنین کاری نزنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تحلیل خود از ماهیت حوادث بعد از انتخابات و عوامل مؤثر بر آن خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تنها با تهدیدات نرم می‌توانند تغییرات و فشارهای لازم را به دولت‌های مستقل وارد کنند.

امروز ما در جمهوری اسلامی ایران باید منابع قدرت نرم یعنی فرهنگ‌سازی‌، ارزش‌های سیاسی و سیاست خارجی دشمنان و ابزارها و شیوهای این تهدید را به خوبی بشناسیم و برای مقابله با آن ترفند و برنامه داشته باشیم. ما امروز باید شبکه‌های ماهواره‌ای خود را گسترش داده و اعتماد ملی مردم را به رسانه‌های ملی جذب کنیم.

رحیم صفوی افزود: بعد از سخنان حکیمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه که فصل‌الخطاب مسائل اخیر بود، مردم ما انتظار داشتند که همه گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی و کاندیداها اگر اعتراضی هم دارند در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند و‌لیکن متأسفانه برخی از کاندیداها نه تنها نتوانستند گروه‌های سیاسی خودشان را مدیریت کنند بلکه این گروه‌های سیاسی بودند که با تحلیل غلط، آن کاندیداها را مدیریت می‌کردند و بیانیه‌ها و رفتارهای قانون شکن و ایجاد اغتشاش و ناامنی را باعث شدند رحیم صفوی گفت: برخی از علائم و دستورالعمل‌های انقلاب مخملی که در کتاب‌ها نوشته شده در اتفاقات بعد از انتخابات توسط قانون شکنان آگاهانه یا ناآگاهانه ظهور و بروز کرد و شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان انقلاب و نظام و مسئولان سیاسی کشورها از این اغتشاشات رسما حمایت کردند.

کد خبر 89654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز