چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: محاکمه 11 مرد جنایتکار که متهمند در جریان یک انتقامجویی عاشقانه، 47 نفر را در یک مراسم عروسی به قتل رساندند، در دادگاهی در ترکیه آغاز شده است.

شامگاه 15 اردیبهشت گذشته هنگامی که ده‌ها میهمان برای شرکت در مراسم عروسی دختر کدخدای پیشین روستای «بیلگه کویو» جمع شده بودند،  ناگهان چند نقابدار مسلح،  جشن ازدواج را به حمام خون تبدیل کردند، آنها با محاصره روستا با نارنجک و مسلسل به مردم حمله کردند و همه را به گلوله بستند.

در این زمان، توفان شنی که از مرز سوریه به ترکیه رسیده بود، به نقابداران جنایتکار کمک کرد تا به راحتی فرار کنند.ساعاتی بعد وقتی نیروهای امنیتی روستا را به محاصره درآوردند مشخص شد که 47 نفر از جمله  کدخدا به همراه عروس،  داماد و خانواده وی کشته شده و 15 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

به‌دنبال کشتار وحشیانه که ترکیه را تکان داد، تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن جنایتکارانی که این روستای 150 نفره را به خاک و خون کشیده بودند آغاز شد و مدتی بعد سرانجام 11 جنایتکار شناسایی و دستگیر شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد پسر عموی دختر کدخدای روستا به نام «جمیل چلبی» از او خواستگاری کرده و جواب رد شنیده بود و برای همین کینه او را به دل گرفته بود اما آتش انتقامجویی وقتی زبانه کشید که دختر کدخدا به خواستگاری پسردایی خود جواب مثبت داد.

با پایان تحقیقات مقدماتی،  دیروز 11متهم پرونده در دادگاه جنایی کوروم در شمال ترکیه پای میز محاکمه رفتند.رسانه‌های ترکیه با اعلام این خبر تاکید کردند محاکمه مردان جنایتکار غیرعلنی خواهد بود، در همین حال به گفته‌ مقامات قضایی ترکیه،  اعضای این گروه خشن به دلایل امنیتی در ‌دادگاهی در خارج از استان «ماردین» محاکمه می‌شوند.دادستانی ترکیه خواهان حبس ابد برای 9 نفر از متهمان شده است.

کد خبر 89419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز