دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

اجرای سیاست‌های اصل44، توانمندسازی مالی بخش خصوصی، کاهش تورم و مقابله با آثار بحران جهانی بر وضعیت اشتغال و مقابله با افزایش بیکاری، محورهای برنامه وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد بود

سید شمس‌الدین حسینی، در دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دهم در جلسه علنی مجلس، درحالی‌که هیچ مخالفی نداشت، به بیان برنامه کاری خود برای وزارت اقتصاد دولت دهم پرداخت.

وزیر اقتصاد گفت: برنامه‌های خود را در چارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های اصل 44 و سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه تدوین کرده‌ام. وی گفت: پایبندی به قانون را در طراحی و اجرای برنامه‌ها سرلوحه کار خود قرار خواهم داد.

حسینی مهم‌ترین اولویت خود را اجرای سیاست‌های اصل 44 عنوان کرد و گفت: برای اجرای سیاست‌های اصل 44، اقداماتی چون تقویت واگذاری مالکیت و مدیریت بنگاه‌ها، تدوین ضوابط درباره اهلیت مدیران خریداران شرکت‌ها، توانمندسازی مالی بخش‌های غیردولتی و حذف مقررات زاید و بهبود فضای کسب‌وکار را در دولت دهم دنبال خواهم کرد.

وی درباره طرح تحول اقتصادی هم گفت: این طرح را با همکاری مجلس و مشورت با صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی پی خواهیم گرفت. وزیر پیشنهادی اقتصاد، اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را مهم‌ترین طرح پیش‌روی کشور در سال‌جاری و سال‌ آینده اعلام کرد.

ادامه سیاست‌های کاهش تورم و اتخاذ سیاست‌هایی برای مقابله با آثار بحران اقتصاد جهانی به‌ویژه بر بخش اشتغال از دیگر برنامه‌های حسینی است که وی به آن اشاره کرد.
زمانی که حسینی سخنان کوتاهش را با قرائت شعری پایان داد، فریاد احسنت احسنت نمایندگان، از رای آوردن قطعی حسینی حکایت داشت.

کد خبر 89214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز