دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت داروسازی آسترا - زنکا می‌گوید داروی ضدانعقادی جدیدش با نام بریلینتا بدون افزایش خطر خونریزی‌های مرگبار، اثرات ضدانعقادی خود را بر افراد دچار حمله قلبی ایفا می‌کند

این داروی جدید در رقابت با داروی پرطرفدار ضدانعقادی پلاویکس (Plavix) قرار می‌گیرد که دومین داروی پرفروش جهان در حال حاضر است.

 به گزارش خبرگزاری رویترز نتایج مثبت کارآزمایی بالینی این دارو که شرکت استرا-زنکا امیدوار است تا سال 2010 آن را وارد بازار کند،‌ ممکن است بخشی از  بازار 9 میلیارد دلاری پلاویکس نصیب این شرکت کند.

 شرکت استرا- زنکا اعلام کرده بود داروی بریلینتا Brilinta (‌با نام ژنریک تیکاگرلور ticagrelor) در کار آزمایی بالیینی فاز III بهتر از پلاویکس عمل کرده است.

این بررسی نشان داد که بیماران مبتلا به "سندرم حاد کورونری"‌ (ACS) که داروی بریلینتا را مصرف کرده‌اند نسبت به بیمارانی که پلاویکس مصرف کرده بودند، 16 درصد کمتر به علل قلبی فوت کرده بودند یا دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده بودند.

 همچنین گرچه تفاوتی از خطر خونریزی عمده بین دو گروه وجود نداشت، بیمارانی که برلینتا مصرف می‌کردند با احتمال کمتری نسبت به آنهایی که پلاویکس مصرف می‌‌کردند دچار خونریزی‌های خودبه‌خودی از جمله خونریزی‌های داخل جمجمه یا گوارشی شده بودند.

سندروم حاد کورنری طیفی از بیماری‌های قلبی از جمله آنژین قلبی ناپایدار، درد حاد قفسه سینه و حمله قلبی را در بر می‌گیرد

[داروی جدید با نتایج امیدوارکننده در استنت‌های عروق قلبی]

کد خبر 89089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز