همشهری آنلاین: مقامات سازمان ملل اعلام کردند، آژانس‌های امدادرسان این سازمان از تداوم نبردها در یمن "به شدت نگران" هستند.

خبرگزاری سوییس از ژنو گزارش داد،‌ مقامات سازمان ملل تصریح کردند با فقدان دسترسی به غیرنظامیان نیازمند به کمک مواجه شده‌اند.

امیلیا کاسلا، از برنامه جهانی غذا گفت: "این وضعیتی بی‌نهایت جدی است، ما به شدت نگران مردمی هستیم که در رنجند و قادر نیستیم به آنها دسترسی داشته باشیم."

سعدا، شهری در شمال یمن که نقطه کانونی درگیری میان ارتش ملی و الحوثی‌هاست، به گفته آندره ماهچیچ، از آژانس آوارگان سازمان ملل (UNHCR)، "به ویژه به مدت یک هفته از ارتباط با دنیا جدا افتاده است."

UNHCR خواستار گشایش همه مسیرها برای امدادرسانان شده تا آنها بتوانند غیرنظامیان گرفتار آمده در نبردها را تخلیه کرده و به نیازمندان، غذا و دارو برسانند.

ماهچیچ به خبرنگاران در ژنو گفت، غیرنظامیان در این منطقه گرفتار شده‌اند و نمی‌توانند آنجا را ترک کنند.

وی گفت: "بازارهای شهر تعطیل است و این امر منجر به کمبود شدید غذا و دیگر نیازهای اولیه و در همین حال افزایش شدید قیمت‌ها شده است."

جنگ میان ارتش و حوثی ها از اواسط سال 2004 میلادی آغاز شده است.

نیروهای دولتی از 11 اوت عملیات تهاجمی گسترده‌ای را علیه آنها با استفاده از توپخانه و حملات هوایی در 10 منطقه سعدا که به دست حوثی‌ها افتاده بود، آغاز کردند. این حملات علاوه بر اینکه تلفات زیادی به جا گذاشت، موجب شد ده‌ها هزار نفر از روستاهای خود آواره شوند. بنا به آمار سازمان ملل، 60 درصد افرادی که وادار به ترک خانه‌های‌شان شدند، زنان و کودکان بودند.

کد خبر 88863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز