جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «دلواپسی» برای تعریف قصه جوان‌پسند خود، زبان کمدی را انتخاب کرده است.

بهمن گودرزی، فیلم‌ساز جوان برای کمدی خانوادگی خود، نقش‌های اصلی را به ابوالفضل پورعرب، سروش گودرزی و خاطره اسدی داده است. کیانوش گرامی، بهزاد قائمیان و سام درخشانی دیگر بازیگران «دلواپسی» هستند. فیلم‌نامه فیلم را خود گودرزی نوشته و حسین کریمی مدیریت فیلم‌برداری آن را به عهده داشته است.

قصه فیلم در باره امید و یلدا دو جوان امروزی است که به یکدیگر علاقه دارند و سعی می‌کنند سرنوشتشان را بسازند. اما پدر امید، به دلیل اعتقاداتی که دارد، با وصلت این دو موافق نیست. وقوع یک اتفاق باعث می‌شود تا نگاه پدر امید به یلدا تغییر کند. با این حال، دو شخصیت جوان قصه فیلم مشکلات با نمکی  پیش روی خود دارند!

ابوالفضل پور عرب و اسدی در صحنه ای از فیلم/عکس‌ها: پریسا شایسته

گودرزی درباره دومین ساخته سینمایی خود به «دوچرخه» می‌گوید: «طرح قصه دلواپسی را چند سال قبل نوشته بودم و طی این سال‌ها به دنبال فرصتی برای ساخت آن بودم. جنس قصه طوری است که معمولاً فضای کلی کار را تبدیل به یک کار ملودرام تلخ می‌کند. ولی قصد داشتم فیلم این‌گونه نباشد و آن را در یک فضای مفرح بسازم. زمانی که امکان کارگردانی فیلم برایم مهیا شد، سه سال از زمان نوشتن فیلم‌‌نامه می‌گذشت. این در حالی است که طی این مدت، شرایط روز و اجتماعی تغییراتی کرده بود. پس فیلم‌نامه را باز‌نویسی کردم تا حال و هوایی امروزی پیدا کند و خیلی از شرایط فعلی‌مان دور نباشد. این قصه از آن نوع قصه‌هایی است که مشابه آن می‌تواند برای هر آدم یا خانواده‌ای پیش آید. به همین دلیل می‌توان گفت قصه رنگ و بویی واقعی دارد. در عین حال، تخیل و دیدگاه من هم در آن وجود دارد. پس نه می‌توانم بگویم این قصه واقعی است و نه می‌شود گفت زاده تخیل است.»
این فیلم‌ساز، چنین ادامه می‌دهد: «نوجوان‌ها هم می‌توانند مخاطب دلواپسی باشند. دو شخصیت اصلی قصه فیلم، فاصله کمی با نوجوانان دارند و تازه از دنیای نوجوانی جدا شده‌اند. نوجوان‌ها می‌توانند آینده نزدیک خودشان را در این فیلم ببینند. به همین خاطر، آنها می‌توانند با داستان فیلم همراه باشند، زیرا قصه یک جورهایی به آن ها هم ربط پیدا می‌کند.»

گودرزی در این باره که قصه فیلم، دلواپسی چه کسی را به نمایش می‌گذارد، می‌گوید: «این دلواپسی اختصاص به یک نفر ندارد. پدر امید یک جور دلواپسی دارد، دلواپسی امید چیز دیگری است و یلدا هم یک جور دیگر دلواپس است. قصه فیلم تلاش دارد این دلواپسی‌ها را در کنار هم به نمایش بگذارد و شاید راه‌حلی هم برای آنها ارائه دهد.»

کل صحنه‌های« دلواپسی» در تهران فیلم‌برداری شده و همین روزها آماده نمایش می‌شود. گودرزی قبل از این، فیلم «به دنبال خوشبختی» را با بازی پوریا پورسرخ و لیلا اوتادی کارگردانی کرده که هم‌اکنون آماده نمایش است.

کد خبر 88777

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز