چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش امنیت سایبر از شرکت IBM نشان می‌دهد که میزان ایمیل‌های حاوی حملات فیشینگ در شش ماه اول سال 2009 کاهش داشته‌است

به گزارش اسوشیتدپرس، گزارش IBM نشان می‌دهد که تعداد ایمیل‌های حاوی حملات فیشینگ در شش ماه سال 2009 تنها 0.1 درصد از هرزنامه‌های رد و بدل شده در اینترنت بوده‌است. این میزان در مدت مشابه سال 2008 بین 0.2 درصد تا 0.8 درصد بوده‌است.

کریس لمب، مدیر تیم تحقیقات X-Force از تیم امنیت سایبر IBM می‌گوید: "این کاهش برای حملات فیشینگ زیاد است. اگر نظر من را بخواهید، این به این معنی نیست که فیشینگ در حال از بین رفتن است."

لمب معتقد است که کاهش میزان فیشینگ می‌تواند به دلیل افزایش آگاهی کاربران در مورد تهدید‌های امنیتی فضای سایبر و نیرومندتر شدن شرکت‌های سازنده آنتی‌ویروس باشد.

یکی دیگر از فرضیه‌ها برای توضیح این کاهش، احتمال تغییر استراتژی هکرها و روی آوردن آن‌ها به نرم‌افزارهای مخرب است.

گزارش IBM نشان می‌دهد که همزمان با کاهش فیشینگ، تروجان‌ها در فضای سایبر افزایش یافته‌اند.

از طرفی رئیس شبکه اطلاعاتی شرکت سیمانتک معتقد است که کاربران به زودی شاهد افزایش فیشینگ در شش ماه دوم سال 2009 خواهند بود.

گزارش IBM همچنین نشان می‌دهد که هکرها در حال تغییر اهداف خود هستند. برای مثال در سال 2009 شصت و شش درصد اهداف حملات، بانک‌ها و موسسات اعتباری بودند که این میزان در مقایسه با سال گذشته 24 درصد کاهش داشته‌است.

کد خبر 88734

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز