مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهندسین ناسا، شاتل دیسکاوری را تنها چند ساعت قبل از دومین پرتابش در دو روز متوالی به دلیل شکستگی یک سوپاپ متوقف کردند

به گزارش بی‌بی‌سی قرار بود شاتل دیسکاوری روز سه‌شنبه سوم شهریور از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال ایالت فلوریدا پرتاب شود اما به دلیل شرایط جوی پرتاب آن 24 ساعت به تعویق افتاد.

تنها چند ساعت پیش از پرتاب دوم روز چهارشنبه، شکستگی یکی از سوپاپ‌های شاتل آن را از پرتاب مجدد بازداشت.

تاریخ پرتاب بعدی دیسکاوری هنوز از طرف ناسا اعلام نشده‌است.

این سی‌امین ما‌موریت فضایی برای تکمیل ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهد بود.

دیسکاوری قرار است ابزار آزمایشگاهی از جمله یک یخچال نگهداری نمونه‌های زیستی و یک دستگاه سنجش تراکم استخوان را به ایستگاه بین‌المللی فضایی برساند.

علاوه بر این دیسکاوری یک لابراتوار تحقیقاتی مواد را به ایستگاه بین‌المللی می‌برد که فضانوردان اجازه ذوب و تحقیق بر روی مواد مختلف از جمله آلیاژ‌های فضایی را می‌دهد.

یکی دیگر از مأموریت‌های سرنشینان دیسکاوری رنگ و بوی اروپایی دارد. قرار است تا یکی از فضانوردان اروپایی به نصب یک پنجره ساخت سازمان فضایی اروپا (ESA) به نام Cupola و آماده سازی کابل‌های بیرونی ایستگاه برای اتصال یک واحد جدید به نام Node3 یا Tranquility بپردازد.

قرار است تا در یکی از راهپیمایی‌ها، فضانوردان تانکر حاوی آمونیاک که برای خنک کردن فضای داخلی ایستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد را تعویض کنند.

گفتنی‌است که یکی از سرنشینان آمریکایی دیسکاوری به نام نیکول استات، برای مدت سه ماه به ساکنان ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌پیوندد.

کد خبر 88704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز