مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی روز جمعه 17 جولای (26 تیر) به هم پیوستند‌ و به این ترتیب بزرگترین تجمع انسانی، 13 نفر، در مدار زمین شکل گرفت

به گزارش آسوشیتدپرس ایندور در حالی در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت، که این دو سفینه فضایی در فاصله 350 کیلومتری سطح کره زمین قرار داشتند.

 هنگامی که هوابندها باز شد، هفت فضانورد شاتل یکی یکی به درون ایستگاه فضایی شناور شدند،‌ و شش همکارشان در ایستگاه از آنها استقبال کردند.

فرمانده روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی، گنادی پادالکا، که در کنار ورودی ایستگاه قرار داشت،‌ گفت: "خوش آمدید." و فرمانده شاتل گفت:‌ "سیزده نفر واقعا زیاد است،‌اما به هر حال برای ما دیداری فوق‌العاده است. ما واقعا از رسیدن به اینجا هیجان‌زده هستیم."

 علاوه بر اینکه این گردهمایی بزرگترین تجمع فضانوردان در مدار زمین در کنار هم است،‌ تنوع زیادی در میان آنها به چشم می‌خورد: هفت آمریکایی، دو روسی، دو کانادایی، یک ژاپنی و یک بلژیکی. دوازده مرد و یک زن. چهار دکتر پزشکی. و تا بخواهید مهندس و خلبان.

 اتصال قطعات جدید به ایستگاه فضایی باعث شد که در پایان ماه مه اندازه آن دو برابر شود، و ماموریت ایندور اولین سفر یک شاتل به ایستگاه از آن هنگام است.

گرچه از پیش هم 13 نفر در مدار کره زمین قرار داشتند، اما تا به حال در دو سفینه فضایی جداگانه قرار داشتند. رکورد قبلی تعداد فضانوردان در مدار زمین 10 نفذ بود.

 اولین تلاش این گروه روز شنبه انجام اولین راهپیمایی فضایی از پنج راهپیمایی فضایی برنامه‌ریزی‌شده برای اضافه کردن یک ایوان به ساختمان آزمایشگاه فضایی ژاپنی در ایستگاه فضایی است. این ایوان برای انجام آزمایش‌های خارج از ایستگاه فضایی است

کد خبر 85769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز