دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

شهردار تهران گفت: به همه شهروندان اطمینان می‌دهم که تمام برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران تا قبل از بهمن ماه امسال در شورای شهر به طور کامل تصویب شود و همه کارهای اداری و مناقصه‌ها در اسفندماه انجام شود و با آغاز سال 86 فعالیت اجرایی پروژه‌ها آغاز شود.

محمدباقر قالیباف که در مراسم افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کلاهدوز سخن می‌گفت ، افزود: یکی از توقعاتی که مردم از ما دارند اصلاح این شکل معیوب است زیرا قبلا تا بودجه ها تصویب می شد، توافقنامه ها امضا می‌شد، مناقصه ها اجرا می‌شد و پیمانکار مشخص می‌شد شهرداری 6 ماهه اول سال را از دست می‌داد و همزمان با آغاز بارندگی فعالیت خود را آغاز می‌کرد.

وی افزود: ما در سال گذشته مقداری از این مشکل را برطرف کردیم اما بازهم چهارماه از فرصت کاری امسال را از دست دادیم.

شهردار تهران ضمن قدردانی از فرمانده کل سپاه و مجموعه قرارگاه بازسازی سپاه بدلیل همکاری در اجرای پروژه شهید کلاهدوز گفت: این پروژه به دلیل وجود معارضان تاسیساتی و مشکلات مربوط به زمین ها سال ها به صورت نیمه فعال بود و هنوز نیز همه کارهای پروژه به اتمام نرسیده و با افتتاح تقاطع غیرهمسطح بعد از انتقال ترافیک به روی پل، اقدامات تکمیلی زیر گذر و میدان شهید کلاهدوز انجام خواهد شد و در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه خواهیم بود.

وی به یکی از پروژه های بزرگ در دست اقدام شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تقاطع پل سئول و نیایش یکی از بزرگترین پل های شهر ماست که بیش از 140 پایه برای این پل نصب خواهد شد و امیدواریم در کمتر از 6 ماه به بهره برداری برسد این در حالیست که اگر می خواستیم احداث این پل را به سبک گذشته دنبال کنیم حدود 4 سال به طول می انجامید.

قالیباف با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از چهارمیلیون تن آسفالت در سطح شهر تهران استفاده شده است گفت: این حجم آسفالت بی سابقه بوده است اما با نگاهی به آمار سامانه 137 متوجه می شویم که اولین نیاز مردم آسفالت است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سامانه 137 هم اکنون 54 درصد رضایت مندی شهروندان را داریم که باید این رقم را به 75 درصد افزایش دهیم و این کار با تغییر در روش ها، تکنولوژی و درآمدها انجام خواهد گرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه به محض بارندگی و سردی هوا پروژه های عمرانی شهر متوقف می شود گفت: این کار زیبنده ما نیست اما به شهروندان اطمینان می دهم در آغاز سال جدید با تغییرات اساسی در کارخانه تولید آسفالت، نوع آسفالت، مکانیزم تولید و پخش آن و در بخش تجهیزات و امکانات با تحول خوبی مواجه شویم.

وی در پایان با اشاره به اینکه معمولا همزمان با فضای انتخاباتی ، فضای سیاسی نیز به وجود می آید گفت: هرکس که با روحیات من آشناست می داند دغدغه ام کار است و برایم مهم نیست کارها در چه مقطعی انجام می‌شود و موضوعات حاشیه هرگز مرا از ادامه کار باز نمی‌دارد.

کد خبر 8854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز