همشهری آنلاین: شمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای نوع H­1N1)A)، در کشور به 238 نفر رسید.

به گزارش ایسنا از وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه 28 مرداد اعلام کرد از هفته گذشته تاکنون تعداد مبتلایان بیماری آنفلوانزای نوع H­1N1) A) در کشور از 196 نفر به 238 نفر رسیده است که شتاب ابتلا به این بیماری نسبتاً کاهش داشته است.

بنا براین گزارش، 52 درصد از مبتلایان به این بیماری از سفر حج به کشور بازگشته‌اند، 30 درصد از مبتلایان نیز مسافرینی بوده‌اند که از دیگر کشورها به ویژه کشورهای آسیای جنوب شرقی به ایران سفر کرده‌اند و 18 درصد مبتلایان نیز داخلی بوده‌اند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجدداً از هم‌وطنان خواسته است که از سفرهای غیرضروری به سایر کشورها به ویژه کشورهایی که بیماری در آنجا شیوع گسترده دارد، خودداری کنند.

این وزارتخانه هم‌چنین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از هم‌وطنان خواسته است که در صورت ابتلا به این بیماری از رفتن به مراسم و حضور در اجتماعات خودداری کرده و همچنین از روبوسی کردن و دست دادن با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، خودداری نمایند.

بنا به توصیه این وزارتخانه، استفاده از دستمال در هنگام عطسه، شستن دستها پس از تماس با افراد و اشیاء مبتلایان به این بیماری از راههای پیشگیری سرایت این بیماری است.

کد خبر 88253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز