همشهری آنلاین: نخستین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران به نام ایران - اراک، پنجشنبه 29 مرداد با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی وزارت صنایع ومعادن، این کشتی به دست متخصصان ایرانی شرکت صنایع کشتی سازی فراساحل ایران (ایزوایکو ) از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ساخته شده است.

این کشتی با عرض30 متر، طول 185 متر وارتفاع 18 متر، بیش از 7 هزار تن وزن داشته و توانایی حمل 30 هزار تن بار (2200 کانتینر) را دارد.

موتور کشتی ایران – اراک با وزن 600 تن و قدرت 16 هزار و 700 کیلو وات، قادر است سرعت 5/21 گره دریایی را برای این کشتی تامین کند.

کشتی ایران – اراک که برای ساخت این کشتی نزدیک به 500 میلیارد ریال هزینه  شده، قادر است 25 روز بدون توقف و به صورت مستمر در اقیانوس‌ها سفرکند.

کشتی ایران- اراک نخستین کشتی از پنج کشتی کانتیتربر اقیانوس پیمای است که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان بزرگترین سازمان توسعه ای کشور ساخت آن را به اتمام رسانده است.

با حمایت و تاکید دولت، هم اکنون چهار کشتی اقیانوس پیمای دیگر هم با پیشرفت کار مناسب درحال تکمیل شدن هستند.

انتقال دانش فنی ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما به واسطه ساخت این کشتی نقطه عطفی در تاریخ صنایع دریایی کشور به شمار می رود.

شرکت ایزوایکو عمده ترین شرکت ساخت و تعمیر کشتی بزرگ در کشور از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) محسوب می‌شود.

کد خبر 88211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز