چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی برای دومین سال متوالی به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داشته و طی 5 سال دوبرابر شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی ارتش آمریکا گفته است در سال 2008 ، 128 خودکشی تاییدشده در میان این نیروها رخ‌داده و تحقیق درباره 15خودکشی دیگر هنوز کامل نشده است.

مقام‌های نظامی گفته‌اند دلیل افزایش آمار خودکشی را نمی‌دانند اما تنش ناشی از جنگ در کشورهای خارجی تاثیر چشمگیری بر افزایش خودکشی‌ها داشته است.استرس ناشی از نبرد در عراق و افغانستان و همچنین اعزام نیروها به میدان جنگ برای چندمین‌بار، از جمله دلایل بالا‌رفتن آمار خودکشی در میان نیروهای آمریکایی بوده است.

اما پزشکان می‌گویند این دلیل، توضیح نمی‌دهد که چرا سال گذشته 143 سرباز آمریکایی و 113 عضو از دیگر نیروهای نظامی تصمیم گرفتند جان خود را بگیرند.حدود 35 درصد از خودکشی‌ها در میان سربازانی رخ داده است که هرگز به جبهه جنگ اعزام نشده بودند و از 30 درصد سربازانی که در میدان جنگ بوده‌ و خودکشی‌کرده‌اند، سه چهارم آنها برای نخستین‌بار به جبهه جنگ رفته بودند.35 درصد دیگر از خودکشی‌ها بعد از بازگشت از جبهه رخ‌داده است. اغلب افرادی که در این گروه قرار دارند، یک سال بعد از بازگشت به خانه خودکشی کرده‌اند.

ژنرال پیتر چیارلی، معاون رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت که او «شک ندارد» که استرس ناشی از ادامه جنگ در عراق و افغانستان یکی از عوامل افزایش آمار خودکشی‌ها بوده است.

پیت گرین، دبیر ارتش آمریکا (که سمتی غیرنظامی و انتصابی در داخل ارتش آمریکاست)، گفت: «برای ارتش آمریکا خودکشی‌ها چالشی بسیار مهم است.»ارتش آمریکا گفته برای حل این مشکل در تلاش بوده و برای بالا بردن آگاهی در این زمینه آموزش‌هایی را آغاز کرده است.

کد خبر 88172

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز