سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفت سناتور آمریکایی از وزیر دادگستری اسکاتلند خواستند تا از آزاد کردن عبدالباسط المرقحی که توسط این کشور به بمب‌گذاری در واقعه لاکربی متهم شده‌است، صرف نظر کند

به گزارش بی‌بی‌سی در پی نامه‌ این هفت سناتور از جمله ادوارد کندی و جان کری، در مورد آزاد ساختن المرقحی ابراز نگرانی شده‌است.

در بخشی از نامه سناتورهای آمریکایی آمده‌است: "این [بمب‌گذاری در هواپیمای پان آمریکن] یکی از وحشتناکترین حملات تروریستی است. این بمب‌گذاری تا قبل از واقعه 11 سپتامبر بزرگترین حمله تروریستی بر علیه اتباع آمریکایی است. به همین دلیل هم ما تسریع می‌کنیم که المرقحی در زندان نگه‌داری شود."

هفته گذشته اعلام شد که کنی مک‌آسکیل، وزیر دادگستری اسکاتلند با توجه به وضعیت جسمی المرقحی و همچنین درخواست دولت لیبی برای انتقال وی به کشورش قصد آزاد کردن این مرد 57 ساله را دارد.[عامل انفجار هواپیما بر فراز لاکربی آزاد می‌شود]

المرقحی که تبعه لیبی است و به سرطان پرستات مبتلاست، به اتهام دست داشتن در انفجار هواپیمای پرواز شماره 103 پان آمریکن بر فراز روستای لاکربی در سال 1988 که به کشته شدن 259 سرنشین هواپیما و 11 نفر از اهالی روستا منجر شد، در زندان به سر می‌برد.

گفتنی است که وزارت دادگستری اسکاتلند هنوز برای تصمیم‌گیری در مورد المرقحی 2 هفته وقت دارد.

کد خبر 88121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز