پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های بریتانیا اعلام کردند: یک مامور سابق لیبی که متهم به بمب‌گذاری در هواپیمایی است که در سال 1988 بر فراز لاکربی اسکاتلند منفجر شد، با در نظر گرفتن ملاحظات بشردوستانه آزاد می‌شود.

به گزارش الجزیره، عبدالباسط المقرحی که مبتلا به سرطان پروستات  و بنا بر گزارش پزشکان دچار سرطان بدخیم است، در حال حاضر به اتهام دست داشتن در انفجار هواپیمای شماره 103 پان آمریکن بر فراز دهکده لاکربی در اسکاتلند در سال 1988 که به کشته شدن تمامی 259 سرنشین این هواپیما و 11 نفر دیگر در لاکربی منجر شد، در حال گذراندن دوران محکومیت حبس ابد خود در زندان است.

هواپیمای پان آمریکن شماره 103 پس از انفجا و سقوط بر فراز لاکربی

کنی مک اسکیل وزیر دادگستری اسکاتلند روز چهارشنبه 12 اوت در مصاحبه با تلویزیون این منطقه بریتانیا گفت که که همچنان تصمیمی درباره المقرحی اتخاذ نکرده و همچنان گزینه‌های متعددی را در دست بررسی دارد.

وکلای المقرحی در اواخر سال گذشته اعلام کرده بودند که موکل آن‌ها به سرطان مبتلا است و در مراحل پایانی بیماری قرار دارد.

با این حال خبرنگار الجزیره بر اساس گفته‌های مقامات مسوءل در لندن اعلام کرده است که المقرحی حداقل تا هفته آینده از زندانی در شهرک گرینوک واقع در اسکاتلند آزاد خواهد شد.

دولت لیبی در سال 2003 با پرداخت 2.7 میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان این حادثه موافقت کرد تا به انزوای خود در مجامع بین المللی پایان دهد، زیرا کشورهای غربی لیبی را طرد کرده بودند.

کد خبر 87728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز