همشهری آنلاین: سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های مس کرمان، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان، نسبت به استانداردسازی استادیوم‌های این باشگاه‌ها هشدار داد

به گزارش ایسنا، در نامه‌ سازمان لیگ برتر به باشگاه مس آمده است: باشگاه مس تا آبان ماه سال 1388 مهلت دارد کلیه استانداردهای لازم را در استادیوم مورد نظر آن باشگاه جهت معرفی به کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوره سال 2010 انجام دهد.

براساس اعلام سازمان لیگ برتر، مسئولیت احتمال لغو بازی‌های خانگی آن باشگاه در دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا به واسطه عدم تامین شرایط و استانداردها بر عهده باشگاه مس کرمان است. همچنین رونوشت این نامه برای اداره کل تربیت بدنی استان و هیئت فوتبال کرمان نیز ارسال شده است.

 همچنین در نامه‌ رئیس سازمان لیگ برتر خطاب به مدیران عامل دو باشگاه ذوب آهن و فولاد آمده است: با توجه به مکاتبات متعدد سال گذشته در مورد استاندارد سازی ورزشگاه‌های لیگ قهرمانان آسیا که پیشتر بارها توضیح داده شده به آگاهی می‌رساند که ورزشگاه فولاد شهر اصفهان نور کافی برای برگزاری این رقابتها ندارد و قرار بود تا پایان اردیبهشت ماه 88 این مورد تامین شود که تا حال حاضر انجام نشده است. ضمنا در آخرین دیدار سوزوکی از ورزشگاه فولاد شهر ، تاکید کرد اگر نور ورزشگاه تامین نشود سپاهان از امتیاز میزبانی دراصفهان محروم خواهد شد.

عزیزمحمدی در ادامه نامه تاکید کرد: نور ورزشگاه تا حداقل 1200 لوکس تامین و زمین تمرینی به طور مجزا در غیر از محل زمین اصلی برای تیمهای میهمان با امکانات کامل آماده شود و مهمتر از آن استادیوم نقش جهان اصفهان نیز حداکثر تا پایان آبان ماه 88 بر اساس استاندارد های AFC تکمیل شود.

رئیس سازمان لیگ با هشدار در این زمینه تاکید کرد باشگاههای فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن نسبت به تامین موارد استانداردهای یاد شده، سریعا اقدام کنند و در واقع عدم تکمیل ورزشگاه نقش جهان نه تنها موجب محرومیت باشگاه فولاد سپاهان از برگزاری دیدارهای خانگی می شود بلکه عدم تامین نور استادیوم فولاد شهر نیز باعث می شود تیم فوتبال ذوب آهن هم از برگزاری دیدار خانگی در دوره جدیدی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 محروم شود.

نائب ریئس دوم فدراسیون در ادامه با تشریح روند قبلی این استادیوم‌ها افزود: سال گذشته با توجه به همکاری هر دو باشگاه و پیگیری مستمر کمیته روابط بین الملل فدراسیون در روند پیشرفت پروژه تکمیل استادیوم فولاد شهر اصفهان و رفع نواقصی نظیر VIP ، میکس زون، مدیا سنتر و ...، بازیهای خانگی تیم سپاهان مشروط به تامین نور در پایان دوره سالجاری لیگ قهرمانان آسیا امکان پذیر شد در صورتی که در سال قبل ازآن، این امر در استادیوم فولاد شهر صورت نگرفت و تیم سپاهان با محرومیت، بازیهای خانگی خود را دراستادیوم آزادی تهران برگزار کرد.

کد خبر 88070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز