دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر مسئول روزنامه اعتمادملی از توقیف شماره روز دوشنبه 26 مرداد این روزنامه از سوی نمایندگان دادستانی خبر داد و در عین حال گفت که این توقیف به دلیل انتشار مصاحبه‌ای با مهدی کروبی بوده که پاسخ خطیبان جمعه را داده بود.

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: ساعت 23:40 دقیقه شب گذشته (یکشنبه 25 مرداد) دو نفر از ماموران قضایی دادستانی به روزنامه مراجعه کردند و از ما خواستند تا مطالب روزنامه را پیش از چاپ بخوانند با توجه به این که روزنامه در آن ساعت برای چاپ رفته بود، این ماموران به چاپخانه مراجعه کردند و در ساعت 1.30 دقیقه بامداد ناظر چاپ روزنامه عنوان کرد که نمایندگان دادستانی تقاضا دارند نسخه‌های چاپ شده، فیلم و زینگ در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی افزود: من هم به عنوان مدیرمسئول اعلام آمادگی کردم که اگر مطلبی باید از روزنامه حذف شود آن را حذف کنید اما آن‌ها عنوان کردند که با توجه به تیتر یک و مطالب صفحه اول این مطالب قابل تغییر نیست و این شماره توقیف می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه اعتمادملی یادآور شد: ما فعلا اطلاع جدیدی از امکان انتشار روزنامه برای فردا نداریم و نمایندگان دادستانی بحث همین یک شماره را مطرح کردند که در آن مصاحبه‌ای با آقای کروبی منتشر شده بود که پاسخ خطیبان جمعه تهران و مشهد داده بودند. اگر بنا باشد حکم دیگری برای روزنامه بیاید آقای مرتضوی باید حکم را ابلاغ کنند که هنوز چیزی ابلاغ نشده است.

حق شناس خاطرنشان کرد: تلاش ما در روزنامه اعتمادملی همواره بر این بوده که به خطوطی که توسط وزارت ارشاد و شورای عالی امنیت ملی ابلاغ می‌شود توجه کنیم و به وظیفه اصلی خبررسانی خود و در عین حال رعایت منافع ملی، حفظ امنیت ملی و حقوق شهروندی مردم عمل کنیم.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد حفظ این کانال ارتباطی که بین مردم، نخبگان و مسوءلان وجود دارد در این دوره تاریخی از نکات حائز اهمیتی است و امیدواریم مسئولان مربوطه به وضع خطیری که جامعه با آن روبروست توجه کنند وسعه صدر و تسامح را سرلوحه کار خود قرار دهند. این تریبون در چهار سال گذشته نشان داده که به منافع ملی و رعایت مصالح کشور توجه دارد و امروز نام نیکی را در میان جامعه، نخبگان و مسوولان بر جای گذاشته است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که برخورد با این روزنامه و یا حتی تعطیلی یک شماره آن نیاز به تدبر بیشتری دارد.

کد خبر 87999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز