گروه شهری- بنیامین صدر: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در حالی برگزار شد

که بقایی،رئیس این سازمان با انتقاد از نبود ضمانت اجرایی برای انجام وظایف ذاتی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی گفت: مسائل سیاسی در سال‌های اخیر فشار روانی خاصی را به این سازمان وارد کرد و طبیعی بود که مشایی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌دلیل نوع ارتباطی که با شخص آقای احمدی‌نژاد داشت، گاهی برخی اظهارنظرهای ایشان، اثرات سیاسی را بر مجموعه وارد می‌کرد.

حمید بقایی، عصر روز سه‌شنبه، در مراسم تودیع رضا موسوی، مدیرکل سابق روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و معارفه حسن محسنی، مدیرکل روابط عمومی این سازمان افزود: می‌خواهم این سازمان را که در 4 سال گذشته درگیر مسائل سیاسی بود از فضای سیاسی حاکم بر آن دور کنم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این مراسم مدعی شد که میزان ورود گردشگران خارجی به ایران در ابتدای روی کارآمدن محمود احمدی‌نژاد، حدود 800 هزار نفر در سال بود که این رقم هم‌اکنون به حدود 2میلیون و 200هزار نفر در سال افزاش یافته است.

این موضوع در حالی عنوان می‌شود که با وجود بحران اقتصادی و گسترش برخی بیماری‌های واگیردار همچون آنفلوانزای خوکی صنعت گردشگری در دنیا دستخوش رکود شده است.

بقایی، امسال را در حوزه میراث فرهنگی سال مرمت، ‌در حوزه گردشگری سال معرفی جاذبه‌های ایران و سرمایه‌گذاری و در حوزه صنایع‌دستی افزایش بازار فروش و افزایش صادرات صنایع‌دستی نامگذاری کرد.

بقایی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی بیش از 1000طرح در دستور کار قرار دارد، افزود: مطالعات حدود 700 منطقه نمونه گردشگری نیز به پایان رسیده است.

وی در ادامه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را سازمانی همه کاره وهیچ کاره معرفی کرد و گفت: این سازمان از طرفی وظایف متعدد سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اولویت‌گذاری را دارد اما از سوی دیگر اجرا را در دست ندارد به همین دلیل با مشکلات متعددی روبه‌روست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: هم‌اکنون چند دستگاه با مجموعه‌های عمرانی مشکل دارند که یکی از آنها سازمان میراث فرهنگی است، بنا براین لازم است تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها از جمله رسانه‌ها، سازمان میراث فرهنگی را در انجام پروژه‌های خود حمایت کنند.

بقایی با اشاره به بودجه 41 میلیارد تومانی سازمان در سال 83 گفت: از این بودجه تنها
 14 میلیارد تومان تخصیص داده شد که 6 میلیارد تومان آن هزینه شد. اما بودجه سازمان در سال 87، 254 میلیارد تومان بود که 189 میلیارد تومان تخصیص داده شد و 187 میلیارد تومان از آن هزینه شد. 

او مدعی شد که این تفاوت در افزایش و هزینه بودجه بیانگر افزایش تعداد پروژه‌ها و تغییر رویکرد انسانی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. به گفته او 70 درصد پروژه‌ها مربوط به حوزه میراث فرهنگی است و سایر پروژه‌ها نیز به گردشگری و صنایع‌دستی مربوط است.

کد خبر 87689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز