همشهری آنلاین: یکی از افسران ارتش آلمان نازی در سن نود سالگی در دادگاهی در این کشور به اتهام کشتار 10 ایتالیایی و تلاش برای کشتن یک فرد دیگر در دهکده‌ای در توسکانی در سال 1944، به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش الجزیره، پس از یازده ماه محاکمه، دادگاهی در شهر مونیخ ژوزف شونگرابر را به دلیل صدور دستور کشتار شهروندان فالزانو دی کورتونا در سال 1944به دلیل کشتن 2 سرباز آلمانی مجرم شناخت.

در جریان این حادثه ابتدا 4 شهروند ایتالیایی، از جمله یک زن 74 ساله در خیابان کشته شدند، سپس نازی‌ها 11 نفر دیگر را به خانه‌ای انتقال دادند و آن را منفجر کردند. در جریان این حادثه ده نفر کشته شده و یک نفر از این 11 نفر به نام جینو ماستی که در آن هنگام پسر 15 ساله‌ای بود از این حادثه جان سالم به در برد. اکنون او پس از 65 سال در دادگاه حاضر شده و علیه ژوزف شونگرابر شهادت داد.

شونگرابر که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم آزادانه در خانه خود در ایالت باواریا زندگی می‌کرد و دارای یک مغازه فروش مبلمان بود، در دادگاه اتهامات مطروحه علیه خود را رد کرد و اعلام که او افرادی را که به کشتن آن‌ها متهم شده است را پلیس نظامی ارتش آلمان نازی تحویل داده بود.

کد خبر 87637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز