دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بقایای یک معبد همراه صدها اثر تاریخی در لبنان کشف شدند

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان در کاوش شهر تاریخی صیدا (sidon) در لبنان موفق به کشف آثار تاریخی چندهزار ساله از دوره‌ی کنعانی شدند که در تاریخ باستان‌شناسی جهان بی‌سابقه و نشان‌دهنده‌ی اجرای نوعی مراسم مذهبی ویژه در هزاران سال پیش است.

تاکنون بقایای معبدی با 48 متر طول همراه صدها اثر تاریخی از جمله چاقو و انگشترهای برنزی، ظرف‌های سفالی و مجسمه‌های سنگی که از آن‌ها برای دور کردن اروح خبیث یا شیطان استفاده می‌شده است و قدمتی بین 3 تا 5 ‌هزار سال دارند، کشف شده‌اند.

علاوه بر این تا به‌حال، 108 گورستان در شهر تاریخی صیدا کشف شده‌اند و به انسان‌هایی که بین 1900 تا 15هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع) می‌زیستند، تعلق دارند. این امر شهر تاریخی صیدا را از دیگر شهرهای تاریخی جهان متمایز کرده است.

شهر تاریخی صیدا آثاری از امپراطوری عثمانی، ایران باستان و آثاری از سال‌های حکومت رامسس دوم دارد که با تصاویری از گل لوتوس، نماد فراعنه‌ مصر تزیین شده‌اند.

مقامات فرهنگی لبنان نیز از ساخت یک موزه‌ی ویژه برای نمایش آثار کشف‌شده از شهر صیدا خبر داده‌اند که در سال 2012 به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین یکی از مقامات دولت لبنان اعلام کرد، دولت این کشور قصد دارد، با معرفی بیش‌تر شهر تاریخی صیدا، این شهر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کند.

کد خبر 87507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز