دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه انفجار در جزیره مایورکای اسپانیا درر پی هشداری که به اتا نسبت داده شده بوقوع پیوست.

به گزارش بی بی سی، اولین انفجار در یک کافه سرپایی در یک رستوران واقع در ساحل دریا رخ داد.بر اثر این انفجار فردی مجروح نشده است. گزارش شده است که در جریان این حادثه بمب کارگذاشته شده در دستشویی رستوران ریگولتا منفجر شد.

دو انفجار دیگر نیز در نزدیکی رستوران ریگولتا و دیگری در یکی از میادین شهر بوقوع پیوستند.این انفجارها منجر به جراحت فردی نشده‌اند.

لائورا پن از گویندگان رادیو لونای مایورکا در مصاحبه با بی بی سی گفت که دومین بمب در 500 متری محل انفجار بمب اول پیدا شد.

ساعاتی بعد پلیس نیز اعلام کرد که بمب سومی در یک مرکز خرید که زیر میدان مرکزی مایورکا قرار گرفته منفجر شده است.

گفته می‌شود اندازه این بمب‌ها بسیار کوچک بوده و یکی از مقامات دولتی مایورکا نیز اعلام کرده است که سومین بمب از دو بمب اول کوچکتر بوده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه ال موندو در گزارشی اعلام کرده است که فردی به نمایندگی از گروه اتا طی یک تماس تلفنی با یک شرکت تاکسی داری در ایالت باسک نسبت به وقوع انفجار در شهر مایورکا هشدار داده است. شهر مایورکا در جزیره پالما د مایورکا در غرب سرزمین اصلی اسپانیا و در دریای مدیترانه واقع شده است، در حالی که ایالت باسک منطقه‌ای است در شمال غربی اسپانیا.

پیشتر و یک روز قبل از وقوع این سه انفجار در مایورکا(یکشنبه 9 اوت) گروه اتا مسوءلیت بمب‌ گذاری ماه گذشته در مایورکا را نیز پذیرفته بود.[اتا مسئولیت انفجارهای اخیر اسپانیا را پذیرفت]

کد خبر 87455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز