یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار دوستانه خود پس از ناکامی در راهیابی به مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی،21 مرداد ماه در بوسنی به مصاف تیم ملی این کشور خواهد رفت.

ملی‌پوشان فوتبال امروز صبح عازم بوسنی شدند تا در فاصله دو روز مانده به این رقابت، اردوی تدارکاتی‌شان را برگزار کنند. این بازی چهارشنبه شب در روز فیفا، ساعت 23:15 به وقت ایران برگزار می‌شود. این اولین بار است که تیم ملی پس از ناکامی در راهیابی به جام جهانی، شرایط فنی خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد. در همین حال افشین قطبی بازیکنان با کیفیت فصل گذشته را به تیم‌ملی دعوت کرده است؛ بازیکنانی که به احتمال فراوان اواخر آبان‌ماه باید روبه‌روی تیم‌ملی آمریکا، دومین بازی دوستانه‌شان را برگزار کنند.

بی‌نظمی در نخستین روز تمرین

ساعت 10 و 30 دقیقه صبح. محل کمپ تیم‌های ملی؛ بازیکنان تیم ملی به‌صورت تک‌تک خود را به زمین چمن کمپ تیم‌های ملی می‌رسانند. اما نکته جالب توجه اینکه بسیاری از بازیکنان تیم ملی اصلا از برپایی نخستین تمرین اطلاعی نداشتند. تعداد بازیکنان حاضر در تمرین تیم ملی 13 نفر بیشتر نیست. قطبی همراه دو دستیارش بازیکنان تیم ملی را تمرین می‌دهد.

مجتبی جباری از راه می‌رسد. دقایقی را با قطبی به گفت‌وگو می‌پردازد، پس از چند دقیقه به سمت پارکینگ کمپ تیم‌های ملی می‌رود و محل کمپ تیم‌های ملی را ترک می‌کند. دقایقی بعد میثاق معمارزاده از راه می‌رسد. او هم با لباس شخصی است. در جمعی دوستانه می‌گوید که خبر نداشته تیم ملی نوبت تمرینی داشته و هنگامی که در مطب پزشک بوده، متوجه می‌شود که باید خود را به کمپ تیم ملی برساند. او وقتی با تعداد محدودی از خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، با سئوال یکی از خبرنگاران مواجه شد. سئوال این بود؛ «چطور شد که دیر در تمرین تیم ملی حاضر شدید؟» معمارزاده پاسخ داد: «در جریان نبودم که امروز تیم ملی تمرین دارد. در مطب دکتر بودم که از این قضیه اطلاع پیدا کردم؛ آن هم از طریق اخبار.»

دقایقی بعد فرزاد آشوبی از راه می‌رسد و با پیراهن تیم ملی خود را به زمین چمن می‌رساند اما تمرین نمی‌کند و کنار دست معمارزاده می‌نشیند. آشوبی هم همان حرف را تکرار می‌کند. او می‌گوید؛ « اطلاع نداشتم که تیم ملی چه ساعتی تمرین دارد.»
ساعت نزدیک به 12 ظهر است، محمد نصرتی و آرش برهانی هم از راه می‌رسند. این دو ترجیح می‌دهند که با لباس شخصی 15 دقیقه‌ پایانی تمرین تیم ملی را دنبال کنند. تمرین تمام می‌شود. قطبی با خنده به برهانی می‌گوید؛ کجا بودی؟ چرا نیامدی؟ برهانی هم تنها با خنده‌ای پاسخ سرمربی تیم ملی را می‌دهد. برهانی به خبرنگاران می‌گوید؛ می‌دانسته که تیم ملی تمرین دارد. اما جالب‌تر از همه پاسخ نصرتی به سئوال خبرنگاران است: «فکر نمی‌کردم تیم ملی صبح تمرین داشته باشد.»

قطبی: باید در نظم پیشرفت کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «به اعتقاد من باید در مسائلی نظیر وجود نظم پیشرفت داشته باشیم.» در حالی که تمرین تیم‌ملی فوتبال ایران بازیکنان غایب بسیاری داشت و تعدادی از بازیکنان نسبت به برگزاری تمرین صبح اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، افشین قطبی در جمع خبرنگاران گفت: «موضوع بسیار ساده‌ای است. فدراسیون فوتبال به من گفت که پس از دعوت بازیکنان برای باشگاه‌ها نامه‌ای ارسال شده و در آن مشخص شده که تمرینات تیم ملی چه زمانی شروع می‌شود.

معتقدم که فوتبال ما باید نظم داشته باشد. اگر بیرون از زمین نظم وجود داشته‌ باشد ثمره‌اش را در درون زمین می‌بینیم. ما در این جزئیات به پیشرفت نیاز داریم. ما در کادر فنی درباره‌ مسائل مختلفی صحبت کردیم و می‌خواهیم همه جزئیات کارمان حرفه‌ای باشد.» قطبی در ادامه گفت: «در دو روز گذشته بازی‌های لیگ را تماشا کردیم. بازیکنان در حال حاضر در مرحله‌ بدنسازی هستند. سعی کردیم تمرین امروز سبک باشد. بسته به این موضوع که بازیکنان در دو روز گذشته چقدر بازی کرده‌اند، در تمرین امروز برای آنها تمرین در نظر گرفتیم. خوشبختانه آنها با روحیه‌ بالا در تمرین حاضر شدند. بازیکنانی هم که در بیرون از تهران بازی داشتند، عصر به ما اضافه خواهند شد.»

وی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی سرپرست تیم ملی انتخاب می‌شود، گفت: «من نظرم را به فدراسیون فوتبال اطلاع داده‌ام. قطعا حضور سرپرست می‌تواند کمک زیادی کند.ضمن اینکه  پشت پرده هم می‌تواند هماهنگی‌های لازم را به وجود بیاورد.» قطبی درباره‌ انتخاب دستیار ایرانی‌اش هم گفت: «نباید چندان در این مورد عجله کنیم. ما زمان زیادی نیاز داریم و می‌خواهیم گزینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم، آن وقت درمورد انتخاب دستیار تصمیم‌گیری می‌کنیم.» قطبی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی لژیونرها به تمرین تیم ملی اضافه می‌شوند، گفت: «لژیونرهای حاضر در امارات برای اردوی تیم‌شان در امارات هستند. لژیونرهای اروپایی هم به همراه این بازیکنان دوشنبه در تمرین تیم ملی خواهند بود.»

کناره‌گیری جباری از تیم ملی

مجتبی جباری پس از حضور در تمرین تیم ملی با لباس شخصی به دلیل مصدومیت از حضور در دیدار برابر بوسنی کناره‌گیری کرد. مجتبی جباری دقایقی پس از شروع نخستین جلسه‌ تمرینی تیم ملی با لباس شخصی سر تمرین تیم ملی حاضر شد و دقایقی را با افشین قطبی به گفت‌وگو پرداخت. قطبی پس از متوجه شدن وضعیت مصدومیت جباری به او اجازه داد که در تمرینات تیم‌ملی حاضر نشود اما به گفته‌ قطبی در صورتی که او بتواند شرایطش را حفظ کند برای دیدار با بحرین به تیم ملی دعوت خواهد شد.

مجتبی جباری نیز با اظهار تاسف از مصدومیتش گفت: «از ناحیه‌ زانو مصدومم و نمی‌توانستم با تیم ملی تمرین کنم.» وی گفت: «با صحبت‌هایی که با او داشتم، گفتم که نمی‌توانم در تمرینات حاضر شوم و او هم پذیرفت.» جلسه دوم تمرین تیم ملی ساعت 61 دیروز در کمپ تیم‌های ملی پیگیری شد.

کد خبر 87371

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز