شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: بعد از ظهر دیروز با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، اشعری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران چهارمین دوره نمایشگاه «یاد یار مهربان» در مصلی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ما، هدف شهرداری تهران از برپایی این نمایشگاه که از 27 آبان ماه تا 5 آذر ادامه خواهد داشت، اهدای لوازم ورزشی و وسایل کمک آموزشی به مدارس شهر تهران تا سقف 3 میلیارد  تومان است. به عبارتی به 6 هزار و 200 مدرسه در شهر تهران حدود 400 هزار تومان کالای فرهنگی اهداء خواهد شد.

در دوره ابتدایی برای وسایل کمک آموزش 150 هزار تومان، برای لوازم ورزشی 160 هزار تومان، در دوره راهنمایی سقف وسایل کمک آموزش اهدایی 160 هزار تومان و لوازم ورزشی 180 هزار تومان که برای دوره متوسطه این رقم 180 و 200 هزار تومان خواهد بود.

بنابراین گزارش کالاهای اهدایی از سوی شهرداری تهران تا 3 ماه پس از پایان نمایشگاه به مدارس تحویل داده می‌شود، ضمن اینکه هر روز در کنار مدیران مدارس شهرداران مناطق نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این برنامه‌ریزی از آن رو صورت گرفته تا شهرداران مناطق از نزدیک در جریان نیازها و کمبودهای مدارس حوزه تحت مسئولیت خود قرار گرفته و از محل اعتبارات عمرانی در اختیار نسبت به رفع این کمبودها اقدام نمایند.

قالیباف به عنوان سخنران نخست مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یار مهربان، مأموریت جدی مجموعه فعالان حوزه مدیریت شهری را در سه محور ارائه کردو گفت نخست تلاش در حوزه مسائل کالبدی و خدماتی شهر و تأمین رفاه و آسایش شهروندان، دوم رونق اقتصاد شهری و سوم تربیت و توجه به مسائل آموزشی و فرهنگی مردم، و به همین دلیل هرگز شهرداری تهران را نه یک سازمان خدماتی صرف که نهادی اجتماعی قلمداد می‌کنم.

شهردار تهران گفت: با برپایی چنین نمایشگاهی هرگز قصد کمک به سیستم آموزش و پرورش را نداریم چرا که معتقدیم  این ما هستیم که نیازمند مهمترین نهاد تربیتی کشوریم؛ در واقع با این اقدام قصد برقراری پل ارتباطی بین شهرداری به عنوان نهاد اجتماعی با نهاد خانه مدرسه را داریم.

قالیباف با اشاره به اینکه عمدتاً وسایل کمک آموزشی از سوی شرکتهای خصوصی و دولتی در جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان تجهیز و تولید می‌شود، خواستار آن شد تا شهرداری با کمک بخش خصوصی و دولتی در حوزه مهارتهای زندگی و فرهنگ شهرنشینی در کلان شهر تهران تجهیزات و وسایل کمک آموزشی تولید نماید.

وی اظهار امیدواری کرد: به رغم اینکه برای کسب و ترویج مهارتهای زندگی در این قرن با همه فراز و نشیبهایش غفلت کرده‌ایم، بتوانیم در نمایشگاهی که به همین مناسبت سال آینده برگزار می‌شود در جهت تولید نرم‌افزارهای آموزشی و به منظور ارتقاء فرهنگ شهری و تربیت همه جانبه نسل آینده اقدام نماییم.

کد خبر 8714

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز