چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

مهدی ربوشه: «کارهای عجیب و غریب زیادی از من سر می‌زد. با چند خودکار و یک گوی می‌توانستم لیگ منظمی برگزار کنم.

تمام تیم‌های بزرگ در این لیگ حضور داشتند و بازیکنان خودکارها بودند و گوی  نقش توپ را بازی می‌کرد. کاری می‌کردم لیورپول همیشه قهرمان شود. اینجوری بود که طرفدار لیورپول شدم. من بچه آرامی بودم و این طورها هم که جوسازی می‌کنند، خیلی آزارم به کسی نمی‌رسید.» حالا از روزهایی که عادل فقط با ذهن خود می‌توانست لیگ برگزار کند و یا اینکه در خلوت خودش به گزارش همه بازی‌های حساس بپردازد، سال‌ها می‌گذرد. برنامه‌ای که خیلی زود به دادگاه فوتبال ایران تبدیل شد، سال گذشته در سخت‌ترین شرایط مورد حمایت مسئولان سازمان صدا و سیما قرار گرفت. اما این بار گفته می‌شود که تردیدهایی پیش روی عادل فردوسی‌پور قرار گرفته است.

 آغاز فشارها به برنامه 90      

آغاز فشارها به برنامه نود به لیگ هشتم برمی‌گردد. آنجا که مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال انتقادهای فردوسی‌پور از عملکردشان و به خصوص سازمان لیگ تصمیم به اعمال فشارهایی علیه برنامه نود گرفتند. دوربین‌های نود را به ورزشگاه ‌ها  راه ندادند و از طرفی مشکلات عجیبی نیز برای مسابقه پیام کوتاه نود پیش آمد. اشکالی که خیلی‌ها اعتقاد داشتند به موضع‌گیری برخی مدیران سازمان ورزش در قبال برنامه نود بی‌ارتباط نبود.

چه عادل فردوسی‌پور نیز در پایان همان برنامه معروف با چند جمله کوتاه تلویحا شایعات را تایید کرد؛ «واقعا نمی‌دانم که چرا درست در موعد پخش برنامه نود شرکت مخابرات وسیستم پیام کوتاه  باید دچار اشکال شود اما خب تا زمانی که بشود از حق و حقیقت دفاع کرد روی این صندلی می‌نشینم.»

طولی نکشید که فشارها از دوش نود برداشته شد. فرصت خوبی که عادل فردوسی‌پور توانست چندین برنامه جنجالی دیگر را هم روی آنتن ببرد.

 دور جدید فشارها

اولین بار این عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ بود که در قامت یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال برای برنامه نود پیش از شروع دور جدیدش خط و نشان کشید. عزیز محمدی در واقع همان هشدارهایی را مطرح کرد که سال گذشته نیز بدان پرداخته بود. هشدارهایی که مجری برنامه نود هیچ‌گاه آن را جدی نگرفت. چه اعتقاد داشت مسئولان فدراسیون فوتبال اساسا نمی‌خواهند با انتقاد روبه‌رو شوند. شاید به همین دلیل هم برخی از مسئولان فدراسیون همواره از حضور در برنامه نود خودداری می‌کردند.

فشارها در خصوص تحمیل شرایط تازه به برنامه نود طوری است که به اجماع مسئولان فدراسیون فوتبال هم رسیده است. چه در این زمینه رئیس سازمان لیگ مواضع کفاشیان و تاج را نیز با خود همسو می‌بیند.»چندی پیش علی کفاشیان درباره نود گفت: «با وجود اینکه عده‌ای می‌گویند فدراسیون نمی‌خواهد برنامه نود پخش شود باید تاکید کنم که شخصا عادل فردوسی‌پور را دوست دارم و علاقه‌مندم که کارش را موفق‌تر از همیشه دنبال کند.»

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه اما درخواست همیشگی فدراسیون را مطرح کرد و گفت: «تنها توقع ما این است که در فصل جدید، نود تا حدودی از حاشیه‌هایی که به فوتبال کمک نمی‌کند، فاصله بگیرد.» اما نکته جالبی در اظهارات کفاشیان وجود داشت؛ او در پاسخ به این سئوال که آیا شما علاقه‌مندید این برنامه را با اجرای فردوسی‌پور ببینید یا برای‌تان فرقی نمی‌کند، تصریح کرد: «برای من فرقی نمی‌کند که نود با کدام مجری پخش شود.»

 حمایت‌ پورمحمدی از فردوسی‌پور

«سری جدید برنامه 90 با حضور عادل فردوسی‌پور از 19 مردادماه روی آنتن شبکه 3 می‌رود و مجری برنامه تغییر نمی‌کند. علاوه بر آن شایعات مبنی بر تعطیلی برنامه 90 را هم تکذیب می‌کنم.» این اظهارات از آن علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سوم سیما ست. مدیر شبکه 3 چندی پیش ضمن تاکید بر اینکه برنامه 90 برای پخش با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیست، از پخش سری جدید این برنامه از 19 مردادماه با اجرای عادل فردوسی‌پور خبر داد. با این حال شایعات در خصوص برنامه نود همچنان ادامه دارد. آیا فردوسی‌پور قرار است شکل تازه‌ای از نود را روی آنتن ببرد که در آن خبری از جنجال یا افشاگری نیست؟

علی‌اصغر پورمحمدی درباره محدودیت و فشارهایی که بر برنامه 90 اعمال می‌شود و احتمال تغییر مجری نیز گفته است: «شبکه 3 همیشه ترویج‌دهنده فرهنگ ورزش بوده و توجهی ویژه  به این امر داشته است. هیچ فشار و محدودیتی بر این برنامه وجود ندارد. علاوه بر آن شایعات مبنی بر تعطیلی برنامه 90 را هم تکذیب می‌کنم.» اما پیش از این اظهارات برخی سایت‌ها و منابع خبری از احتمال حضور برخی مجریان دیگر از جمله کامران نجف‌زاده به جای فردوسی‌پور روی صندلی مجری‌گری این برنامه پربیننده خبر داده بودند.

 فردوسی‌پور: واقعا بهتر است سکوت کنم

عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه نود در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری تصریح کرد: «از تمامی شایعات اخیر خسته شده‌ام. واقعا ترجیح می‌دهم سکوت کنم. می‌دانم که خیلی از دوستان مطبوعاتی از من توقع دارند که راجع به شایعات اخیر صحبت کنم اما واقعا بهتر است سکوت کنم.»  وی همچنین در واکنش به شایعات اخیر پیرامون شکل بی‌تفاوت برنامه نود گفت: «من ترجیح می‌دهم دراین‌باره سخنی نگویم.»

اما جالب‌ترین بخش تازه‌ترین اظهارات فردوسی‌پور اینجاست که با صراحت از کمترین تغییر در ماهیت انتقادی برنامه نود می‌گوید: «دلم برای برنامه نود تنگ شده و برنامه نود را با کمترین تغییر به روی آنتن خواهیم برد.»

حمایت‌ها از برنامه نود

در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال علاقه‌مندند که شکل تازه‌ای را به نود القا کنند اما با این حال برخی از اهالی فوتبال و البته بسیاری از کاربران اینترنتی در مقام حمایت از نود و فردوسی‌پور برآمده‌اند.  بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال در اظهار نظرهای خود به تاثیرگذاری برنامه نود و ماهیت انتقادی آن پرداخته‌اند.آنها در موضع‌گیری‌شان گفته‌اند: «ما پیش از آنکه طرفدار و علاقه‌مند شخص فردوسی‌پور باشیم، خواهان آن هستیم که انتقادهای منطقی و کارشناسانه وی محترم و مهم شمرده شود.  ما معتقدیم عادل فردوسی‌پور با انتقادها و ریزبینی‌های ویژه‌ خود در طول یک دهه‌ اخیر کمک زیادی به رشد فوتبال ایران کرده‌است.»

همچنین برخی از مربیان فوتبال از جمله مجید جلالی از نود حمایت کرده‌اند. جلالی دراین‌باره گفته است: «واقعیت ماجرا این است که جداکردن نود و فردوسی‌پور از یکدیگر یا به عبارتی حذف نود اشتباه جبران‌ناپذیری است. چون عادل و برنامه‌اش حالا نزدیک به 10 سال است که خود را پاک نگه داشته‌اند. بنابراین مستحق حمایت و پاداش هستند نه تعطیلی یا تغییر ماهیت.» با این تفاسیر آیا عادل در دقیقه نود برنامه‌اش را همان‌طور که می‌خواهد روی آنتن خواهد برد ؟

کد خبر 87086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز