مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران بر سختگیرانه‌تر شدن معاینه فنی و جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای فاقد کنیستر تاکید شد.

در این نشست که روز گذشته برگزار شد، ‌اعلام شد که وزارت بهداشت موظف است، ماسک‌های مقابله با آلودگی هوا را مشخص و درخصوص آن اطلاع‌رسانی کند.

از سوی دیگر فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و داروخانه‌ها نیز موظفند نسبت به توزیع ماسک‌های استاندارد مقابله با آلودگی هوا اقدام کنند.

در ادامه این جلسه، موضوع حذف قطعه کنیستر از خودروهای تولیدی در کشور مطرح شد و سرپرست دفتر بررسی آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه استاندارد آلایندگی خودروها هم‌اکنون در کشور یورو 2 است، گفت: خودروهای وانت پیکان، پژو 405، پژو روآ، سمند و پژو پرشیا نسبت به نصب کنیستر اقدام نکرده‌اند که بر این اساس مجوز شماره‌گذاری این خودروها لغو شد.

وی افزود: اما از راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی می‌خواهیم از شماره‌گذاری خودروهایی که به نمایندگی‌ها تحویل داده شده و فاقد کنیستر هستند - پس از بازدید و محرز شدن این امر – ممانعت کنند.

وی با اشاره به اینکه حد مجاز آلودگی کنونی در بحث معاینه فنی به شکلی است که هم خودروهای انژکتوری جدید و هم پیکان‌های مدل‌60 می‌توانند آن را پاس کنند، گفت: روز گذشته در کمیسیون زیربنایی دولت موضوع سختگیرانه شدن معاینه فنی خودروها مطرح شد که امیدواریم با تصویب این مصوبه در دولت، سختگیری بیشتری روی معاینه فنی خودروها صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار تهران نیز در پایان این جلسه گفت: کمیته‌ای سه جانبه متشکل از محیط‌زیست، شهرداری تهران و وزارت صنایع باید هرچه سریع‌تر تشکیل شده و موضوع نصب کاتالیست و خودروهای فاقد کنیستر موجود در کشور را بررسی و پیشنهادهای اصلاحی را به کمیته اجرایی ارائه کند.

کد خبر 87079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز