همشهری آنلاین: دبیرکل جدید ناتو این پیمان نظامی را به اقدام قاطعانه در افغانستان فراخواند و در همین حال جدول زمانی را برای خروج نیروهای ایساف از این کشور رد کرد.

خبرگزاری اتریش از بروکسل گزارش داد، آندرس فوگ راسموسن (Anders Fogh Rasmussen) روز دوشنبه در اولین روز کاری‌اش در سمت دبیرکل ناتو اعلام کرد: "ما تا زمانی که لازم باشد از افغانستان حمایت می‌کنیم."

به گفته وی، هدف این عملیات زمانی حاصل می‌شود که نیروهای امنیتی افغانستان به تنهایی قادر به تامین امنیت کشورشان باشند.

راسموسن تاکید کرد ثبات وضعیت باید از طریق بهبود اوضاع مناطق جنگ‌زده پیش رود. وی گفت: "برای آنکه بتوان فکر و قلب افغان‌ها و همچنین صلح را به دست بیاوریم، باید روابط اجتماعی مردم افغان را بهبود بخشیم." نخست‌وزیر سابق دانمارک گفت قصد دارد همکاری با سازمان‌های بشردوست را در افغانستان تقویت کند.

وی اظهار داشت نیروهای بین‌المللی باید از این امر جلوگیری کنند که افغانستان دوباره به سکویی برای تروریسم بین‌المللی تبدیل شود. باید در بلندمدت مسوولیت تامین امنیت در افغانستان را به افغان‌ها واگذار کرد. راسموسن وعده داد بخش عمده‌ای از این امر در دوره کاری‌اش محقق خواهد شد.

عملیات افغانستان با حدود 65 هزار نیرو، بزرگ‌ترین چالش راسموسن 56 ساله محسوب می‌شود که روز شنبه جانشین یاپ دو هوپ شفر در سمت دبیرکلی این پیمان نظامی شد.

کد خبر 86943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز