مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت نیسان یک‌شنبه دوم آگوست اولین خودروی الکتریکی خود به نام "Leaf" را معرفی کرد

به گزارش ای‌اف‌پی، Leaf که به گفته نیسان "به صرفه‌ترین خودرو با آلایندگی صفر" است، سال 2010 در ژاپن، آمریکا و اروپا روانه بازار می‌شود.

معرفی این خودرو فصل تازه‌ای در صنعت بحران زده اتومبیل و عرضه موفقی در بازار رقابتی خودروها با آلایندگی صفر است.

این خودرو تنها با انرژی الکتریکی، می‌تواند با یک بار شارژ 160 کیلومتر مسافت را طی کند و به سرعت 140 کیلومتربر ساعت برسد.

باتری این خودرو در زیر صندلی جای دارد و به گفته کارلوس گوسن، مدیرعامل نیسان، هزینه‌ شارژ ماهانه آن از هزینه بنزین و سوخت‌های فسیلی کمتر است.

کارلوس گوس در مراسم رونمایی از این خودرو در شهر یوکوهاما گفت: "Leaf کاملاً در آلوده ساختن طبیعت خنثی است. هیچکدام از قسمت‌های آن توسط سوخت‌های فسیلی کار نمی‌کند و اگزوز هم ندارد. تنها انرژی مصرفی آن از باتری یون لیتیوم ساخت نیسان تاٰمین می‌شود."

باتری Leaf را می‌توان در منزل در 8 ساعت با برق معمولی شارژ کرد. همچنین ایستگاه‌های مخصوص شارژ باتری می‌توانند در 30 دقیقه 80 درصد این باتری را شارژ کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های الکتریکی این خودرو، قابلیت کنترل سیستم تهویه و شارژ باتری توسط موبیل از راه دور است.

نیسان هنوز به طور رسمی قیمت این خودرو را اعلام نکرده ولی گمان می‌رود که Leaf الکتریکی با قیمت مدل‌های مشابه بنزینی نیسان فروخته شود.

بزرگترین شرکت اتومبیل سازی ژاپن تا ماه مارچ 2.5 بیلیون دلار ضرر داد و هم‌اکنون در حال کاهش 20 هزار نیروی کار است.[نیسان 20هزار نیروی کار خود را اخراج می کند]

کارلوس گوسن می‌گوید: "خودروهای دوگانه سوز تنها دو درصد بازار جهانی اتومبیل را تشکیل می‌دهد. هزینه‌های ساخت کارخانه‌های تولید Leaf‌ و باتری آن بسیار زیاد است. ولی به دلیل پتانسیل خوب آن امیدواریم که موفق شویم."

کد خبر 86836

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز