شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آلمان، ایتالیا، انگلیس و اسپانیا قرارداد 9 میلیارد یورویی تولید 112 فروند جنگنده یورو فایتر را امضا کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ایتالیایی زبان ایل سوله ونتی کو آترو اوره،‌ این 112 جنگنده پس از تولید میان این چهار کشور تقسیم خواهند شد که سهم آلمان 31 فروند، ‌ایتالیا 21 فروند و سهم اسپانیا 20 فروند خواهد بود و 40 فروند از آنها نیز در اختیار انگلیس قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که انگلیس قرار است 24 فروند از آنها را به عربستان سعودی بفروشد.

به نوشته این روزنامه، در آینده قرار است 236 فروند هواپیما تولید شود و صنعت ایتالیا که سی وشش درصد از سهام را در اختیار دارد، علاوه بر انجام فعالیت‌های صنعتی به ارزش یک ممیز شش میلیارد یورو، از مبادلات تجاری سه میلیارد یورویی نیز بهره‌مند خواهد شد.

در این طرح، ارزش فعالیت‌های صنعتی انگلیس نیز یک ممیز چهار میلیارد یورو برآورد شده است. این قرار داد یکی از بزرگترین قرار داد‌های امضا شده در جهان از سال 2004 میلادی تا کنون است.

هفت ممیز هفت میلیارد یورو از این قرار داد نه میلیارد یورویی به تولید هواپیماها و پشتیبانی از آنها و یک ممیز سه میلیارد یورو به تولید دویست و چهل و یک موتور از سوی کنسرسیوم یورو جت اختصاص خواهد یافت که شرکت ایتالیایی آویو، ‌بیست ویک درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

این روزنامه در ادامه نوشت، در برنامه تولید هواپیما‌، (شرکت‌های) بزرگ دفاعی اروپا از جمله ب سیستم انگلیس و همچنین شرکت‌های آلمانی و اسپانیایی گروه ایدس حضور دارند.

این شرکتها به ترتیب سی وسه و چهل و شش درصد سهام کنسرسیوم صنعتی یورو فایتر را در اختیار دارند. در مجموع،‌ در قاره اروپا، چهارصد شرکت با صد هزار نفر نیروی انسانی‌، در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. این هواپیما‌ها از سال 2013 تا 2017 میلادی تولید خواهند شد.

کد خبر 86800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز