چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر سیف الله داد با حضور جمعی از هنرمندان، نمایندگان مجلس و برخی مدیران سینمایی از مقابل ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان تشییع شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسم تشییع پیکر سیف الله داد مدیرعامل خانه سینما گفت: سیف الله داد چه در عرصه تولیدات سینمایی و چه در عرصه مدیریت حق بزرگی برگردن ما دارد.

محمد عسگرپور افزود: آثار سیف الله داد زیاد نیست اما یکی از این آثار برای ما کافی است.

وی گفت: سیف الله داد در عرصه مدیریت نیز کار بزرگی انجام داد و با مداومت طرح های مختلفی را پی گیری کرد و پیش برد که در درازمدت آثارش را مشاهده می‌کنیم.

رضا کیانیان هنرپیشه سینما و تلویزیون نیز در این مراسم گفت: مرحوم داد قرار بود فیلمی بسازد که من نیز در آن فیلم نقشی ایفا کنم اما فرصت نشد.

رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران هم از بدرقه مردم تشکر و اضافه کرد: شخصیت سیف الله داد در سینمای ایران ترکیبی از عقلانیت و احساس بود.

علیرضا رئیسیان افزود: مرحوم سیف الله داد در مدیریت و هم هنگام ساختن فیلم عزم جزمی داشت و حتی بیماری نیز نتوانست اراده وی را برای رسیدن به اهدافش سست کند.

خواهر سیف الله داد نیز در این مراسم گفت: برادرم گفتگو با هر کسی را طوری پیش      می‌برد که طرف مقابل را به تفکر وا می‌داشت که این بزرگترین و برجسته ترین خصلت وی بود.

همچنین حسام الدین سراج چند بیتی را در فقدان سیف الله داد برای حاضران اجرا کرد.

در این مراسم جعفری جلوه معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعداد زیادی از کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون حضور داشتند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیام تسلیتی داده بود که در این مراسم درمیان مردم توزیع شد.

تشییع کنندگان پیکر سیف الله داد را با شعارهای الله اکبر و لا اله الا الله بر روی دست تا نزدیکی میدان فلسطین تشییع کردند.

پیکر سیف الله داد پس از تشییع به بهشت زهرا منتقل و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

مرحوم سیف الله داد کارگردان آثار سینمایی شناخته شده‌ای چون کانی مانگا و بازمانده بود و علاوه بر مشاغل مدیریتی سینما، از سال های 1376 تا 1379 معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

آخرین کار سیف الله داد بخشی از فیلم چند قسمتی تهران در جستجوی زیبایی بود که به مرحله فیلمبرداری نرسید.

کد خبر 86550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز