چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پیکر فرخ‌لقا هوشمند بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از مقابل خانه سینما تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد

در ابتدای این مراسم منوچهر اسماعیلی، دوبلور پیشکسوت درباره این مرحوم گفت: معمولا در چنین مراسمی از یک هنرمند شایسته برای سخنرانی دعوت می‌کنند، اما قرعه به نام من افتاد. امروز ما در جمعی حاضر شدیم که یکی از مادران سینمای ایران تشییع می‌شود.

اصولا هنرمندان در جامعه به مردم بدهکارند و من تعجب می‌کنم چرا مردم نیامده‌اند طلب خود را بگیرند.

اما ما باز هم بدهکاریم و در خدمت مردم هستیم.ملکه رنجبر هم با اشاره به اینکه مرحوم هوشمند 60 سال به همه مردم خدمت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که آبروی ما را جلوی بچه‌های ما می‌خرند. امثال هوشمندها بودند که برای هنر این مرز و بوم زحمت کشیدند. وقتی خیلی‌ها دست چپ و راست خود را نمی‌شناختند، آنها بودند که در زمینه هنر فعالیت می‌کردند. این هنرمندان جوانی خود را برای سینما گذاشتند.

غلامرضا بنفشه‌خواه دیگر سخنران مراسم، با ابراز تأسف از درگذشت این هنرمند گفت: من در چند کار با این هنرمند همکاری داشتم. البته به نوعی شاگردی وی را می‌کردم. او همیشه در کار صمیمی رفتار می‌کرد و مادری بزرگوار برای بچه‌های خود و هنرمندان سینما و تلویزیون بود.

داریوش اسدزاده نیز با اشاره به عمر 60ساله فعالیت این هنرمند خاطرنشان کرد: من سال‌های زیادی با وی همکار بودم. ایشان در رشت به دنیا آمد و از سال 36 در تهران با من همکاری داشت.

او 60سال از عمر خود را در شناخت ادبیات، هنر و تئاتر این سرزمین گذراند.در پایان داوود رشیدی رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران از حضور هنرمندان و مردم در این مراسم، تشکر و قدر‌دانی کرد.

مریم بوبانی، پوری بنایی، مهوش وقاری، بهمن دان، حبیب اسماعیلی، علی دهکردی، خسرو امیر‌صادقی و حسین خانی‌‌بیک از دیگر هنرمندان حاضر در مراسم تشییع پیکر مرحوم هوشمند بودند.

فرخ لقا هوشمند در نخستین ساعات بامداد یکشنبه 21 تیر ماه در منزل خود در سن 81سالگی بر اثر عارضه مغزی از دنیا رفت. او در بیش از 70فیلم سینمایی حضور داشت که از میان آنها می‌توان به «شب قوزی»، «خواستگار»، «کلاغ»، «باشو غریبه کوچک»، «شکار خاموش»، «افسانه آه»، «دو نفر و نصفی»، «مسافران»، «همسر»، «بلوف»، «کلاه قرمزی و پسر خاله»، «سفر»، «شراره» و «رقص شیطان» اشاره کرد.

کد خبر 85622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز