همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهردار تهران از سرمایه گذاری مشترک شهرداری با ارتش و نیروی انتظامی در پروژه‌های شهری خبر داد

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اعلام خبرهایی از سرمایه‌گذاری‌های مشترک شهرداری با سایر نهادها در پروژه‌های شهری، یکی از آن‌ها را حضور بنیاد تعاون نیروی انتظامی در پروژه قلعه مرغی خواند. 

حسین کلخورانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند مثبت سرمایه‌گذاری‌ بخش‌های نیمه‌خصوصی و خصوصی در پروژه‌های شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: پروژه بازسازی و ساخت مجموعه‌های جدید در پادگان «جی» یکی از پروژه‌های مشارکتی با نیروهای مسلح است، که ظرف چند ماه آینده شروع به کار می‌کند.

وی با بیان این که مبلغ سرمایه‌گذاری‌ کل پروژه بستگی به میزان سرانه مسکونی، تجاری و خدماتی دارد، تصریح کرد: جمع رقم سرمایه‌گذاری‌ این پروژه حدود 2هزار میلیارد تومان خواهد شد و ما منتظر ارائه طرح اولیه آن هستیم.

کلخورانی یادآور شد: در مورد تبدیل مجموعه «جنگ‌افزارسازی» در محدوده «پیروزی» به مجموعه مسکونی، تجاری و خدماتی نیز این سرمایه‌گذاری‌ مشترک با ارتش به همین شکل صورت می‌گیرد و ما منتظر ارائه طرح اولیه و برآورد پروژه هستیم.

وی همچنین به همکاری مشترک شهرداری و بنیاد تعاون نیروی انتظامی در پروژه «پادگان جی» اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان مالک ثانویه مجموعه پادگان «جی» از طریق موسسه «قوامین» پشتوانه مالی این پروژه را انجام می‌دهد.

مدیر عامل سابق سازمان سرمایه‌گذاری‌ شهرداری تهران عنوان کرد: آورده شهرداری تهران نیز در این پروژه، ارائه مجوز ساخت و تراکم‌ است.

وی تاکید کرد که در صورت نهایی شدن این پروژه‌ها در سال جاری، پنج هزار میلیارد تومان قرارداد مشارکتی بین شهرداری تهران و سایر مجموعه‌ها منعقد می‌شود.

کلخورانی اضافه کرد: با حضور مجموعه‌های نیمه‌دولتی در این پروژه‌ها و موفق بودن سرمایه‌گذاری‌ آن‌ها اطمینان برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به احجام و مساحت‌های این چند پروژه در صورت نهایی شدن قرارداد و شروع اجرای آن‌ها حدود، یک‌شانزدهم از مساحت شهر تهران از نظر بافت شهری متحول می‌شود که این اقدام در نوع خود بسیار بزرگ و مهم است.

کد خبر 86260

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز