گروه بین‌الملل: مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند جیمز بارکر سرباز آمریکایی به اتهام تجاوز به یک دختر عراقی و قتل وی به همراه سه تن از اعضای خانواده‌اش به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پنج نظامی آمریکایی درگیر پرونده  تجاوز و قتل عراقی‌ها بودند که جیمز بارکر با توجه به اعتراف خود  به ارتکاب گناه به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم شد.چهار نظامی آمریکایی دیگر نیز به مشارکت در این اقدام وحشیانه متهم هستند.

این پنج نظامی آمریکایی در تاریخ یازدهم ماه مارس در محمودیه در سی کیلومتری جنوب بغداد به یک دختر چهارده ساله عراقی تجاوز کردند و سپس وی را به همراه سه تن از اعضای خانواده به قتل رساندند.احتمال دارد سه سرباز امریکایی به مرگ محکوم شوند.

حکمی که علیه این سرباز آمریکایی صادر شده، در نوع خود بی‌سابقه است؛  چرا که تاکنون سربازانی که در عراق با اتهامات مشابه مواجه بودند، در نهایت به 90 روز کار اجباری در یکی از موسسات خیریه محکوم می‌شدند.

صدور چنین احکامی باعث شده بود که سربازان آمریکایی از دست زدن به هر جنایتی در عراق ابایی نداشته باشند.البته احتمالا حکم بارکر نیز در نهایت در مراحل تجدید نظر و بخشش‌های موردی، به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

حکم اعدام در آمریکا نیز اجرا می‌شود اما احتمالا به خاطر اینکه چهار مقتول این پرونده، عراقی بوده‌اند، سرباز آمریکایی در حکم اولیه به حبس ابد محکوم شده است.

همچنین‌ آمریکا در دوران اشغال عراق، قانونی را به عراقی‌ها تحمیل کرده که براساس آن، سربازان  آمریکایی پس از هر جنایتی باید در آمریکا محاکمه شوند و قضات و دادگاه‌های عراقی حق محاکمه آنان را ندارند.

در ماه‌های اخیر نیز رسانه‌های غربی فاش کردند که تعدادی سرباز آمریکایی پس از کشتن عراقی‌ها جنازه‌های آنان را در مقابل یک جاده قرار می‌دهند و با صحنه‌سازی چنین وانمود می‌کنند که این افراد سرگرم کار گذاشتن تله‌های انفجاری بودند.

یکی از سربازان بعدا اعتراف کرده است که این عراقی‌ها پس از بیرون کشیده شدن از خانه‌هایشان، تیرباران و جنازه‌های آنان به کنار جاده آورده شد.

کد خبر 8619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز