همشهری آنلاین: شورای پول و اعتبار با اختصاص 135 میلیون یورو تسهیلات به سازمان توسعه و نوسازی معادن موافقت کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت، اعلام کرد: شورای پول و اعتبار بنا به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن و به استناد ماده (22) قانون عملیات بانکی بدون ربا اعطای مبلغ 135 میلیون یورو تسهیلات ارزی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه تأمین اعتبار مربوط از سوی بانک صنعت و معدن از محل منابع داخلی صورت خواهد گرفت. همچنین رعایت سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اختصاص این تهسیلات ضروری است.

نبود تعهدات یا بدهی‌های معوق یا مشکوک‌الوصول یا سررسید گذشته شرکت و یا سهامداران شرکت به سیستم بانکی یکی از شرایط لازم برای اخذ تسهیلات است.

همچنین اخذ تضمین‌های کافی از بازپرداخت اقساط با نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تخصیص تسهیلات ارزی ضروری است.

هیات امنای حساب ذخیره ارزی در جلسه سوم اسفند 1387 کمیسیون اقتصاد دولت بنا به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن و به استناد بند «د» ماده (1) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پرداخت تسهیلات از محل حساب ذخیره ارزی از سوی بانک‌های عاملی برای ماشین‌آلات متحرک بخش معدن (استخراجی و اکتشافی) را تصویب کرد.

براساس این مصوبه، نبود تعهدات قبلی یا بدهی‌های معوق یا مشکوک‌الاصل یا سررسید گذشته شرکت و یا سهامداران شرکت به سیستم بانکی یکی از شرایط لازم برای اخذ تسهیلات است.

همچنین اخذ تضمین‌های کافی از بازپرداخت اقساط با نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تخصیص تسهیلات ارزی ضروری است.

مصادیق ماشین‌آلات متحرک بخش معدن پس از طرح و تصویب در هیات امنای حساب ذخیره ارزی قابل اجرا خواهد بود.

این دو مصوبه از سوی پرویز داوودی معاون اول رییس‌جمهوری به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.[زندگینامه: محمود احمدی نژاد (1335-)]

کد خبر 86152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز