شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: آسان‌ترین و بی‌دردسرترین برد تیم ملی بسکتبال در روز پنجم تورنمنت بین‌المللی جام ویلیام جونز تایوان برابر اردن به دست آمد تا تیم ایران با وجود در پیش داشتن دیدارهای دیگری مقابل لبنان، تایوان الف و فیلیپین شانس بیشتری برای قهرمانی از سایر تیم‌های شرکت‌کننده داشته باشد.

اردنی‌ها در چند سال اخیر در بازی‌های ملی همواره در مصاف با نمایندگان ایران شکست خورده بودند و صحبت‌های واسلین ماتیچ پیش از شروع مسابقات تایوان، باعث شد آنها خیلی زود  با ایجاد جنگ روانی و پس از برخورد طبیعی آرنج حامد حدادی به زید عباس در اعتراض به اخراج نشدن لژیونر ایرانی شاغل در NBA در دقیقه 3 بازی میدان را ترک کرده و با تصمیم داور تایوانی کیم‌یونگ‌وو با نتیجه 20 بر صفر بازنده شوند.

آغاز درگیری از کنفرانس مطبوعاتی

سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا در گزارشی از این مسابقه آورده است: «همه چیز از کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه در 22 جولای آغاز شد، زمانی که واسلین ماتیچ به خبرنگاران گفت قطر، لبنان و اردن از بازیکنان آمریکایی بهره می‌برند. مسابقات آسیایی تورنمنتی است که به بازیکنان آسیایی تعلق دارد اما برخی از کشورها از بازیکنان آمریکایی‌الاصل برای قوی‌ترکردن ترکیب تیم خود استفاده می‌کنند.»

طرح این اتهام کافی بود تا سایر خبرنگاران نیز در ادامه کنفرانس، ماهیت بسکتبال لبنان، اردن و به خصوص قطر را با طرح این مسئله که قطری‌ها هیچ بازیکن بومی‌ای ندارند، زیر سئوال ببرند. این در حالی است که ایران با اتکا به بازیکنان بومی خود به دنبال موفقیت است. در همان کنفرانس مطبوعاتی ماریو پالما برخلاف سایر تیم‌های عربی خود که از حرف‌های ماتیچ عصبانی بودند واکنش متفاوتی نشان داد: «ماتیچ به جای اینکه اتهامات غلطی به سایر تیم‌ها بزند بهتر است روی این موضوع تمرکز کند که بازیکنان ایران چگونه بهتر بازی کنند.»

با این پیش‌زمینه و به خصوص باخت‌های سنگین تیم ملی اردن و تیم‌های باشگاهی این کشور و رشد بسکتبال ایران، اردنی‌ها منتظر یک جرقه بودند که با ضربه غیرعمدی حدادی این بهانه به دست‌شان افتاد تا تورنمنت جام ویلیام جونز را به چالش بکشند. با وجود برخورد قانونی داور تایوانی نسبت به خاطیان، ماریو پالما سرمربی اردن درخواست اخراج حدادی را در ادامه مسابقه داشت که پس از پذیرفته نشدن این مسئله، دستور به اخراج تیمش از میدان داد و در نهایت اردن طبق قوانین بازنده شد.

به گزارش ایسنا در کمتر از 3 دقیقه از آغاز بازی، حامد حدادی پس از انجام یک ریباند با آرنج به زید عباس ضربه زد و عباس بر اثر این ضربه تعادل خود را از دست داد و حدادی او را به سمت جلو شارژ کرده و هل داد.

اوسامه داگلاس، گارد اردن پس از این صحنه داخل محوطه مسابقه دوید و به حدادی یک ضربه مشت زد. داور تایوانی حکم به اخراج حدادی، عباس و سایر نیمکت‌نشینان دو تیم داد و بعد از این اتفاق کادر فنی اردن تصمیم گرفت مسابقه را ترک کند.

کد خبر 86134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز