پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سامانه ارسال پیام کوتاه پس از 40 روز قطعی امروز دوباره وصل شد.

سامانه ارسال پیام کوتاه که از نیمه‌شب 21 خردادماه قطع شده بود و بسیاری از مشترکان را با مشکل و خساراتی نیز به بار آورده بود تا ساعت 19 و 30 دقیقه روز 10 تیرماه تداوم یافت و مجددا پس از چند روز از حوالی ظهر روز 15 تیرماه دوباره با اختلالاتی مواجه شده و به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی مجددا قطع شد و شاید کسی گمان نمی‌کرد بعد از چند روز این سیستم با این وضعیت روبه‌رو شود و در مجموع پس از 40 روز قطعی امروز دوباره وصل شد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری (ایسنا) در قطعی اول پیامک‌ها اتصال مجدد در ابتدا در برخی شهرها و سپس برای شهروندان پایتخت و حوالی آن فراهم شد تا پیامک‌های خود را ارسال یا دریافت کنند.

این سرویس اما از ساعت یک بامداد امروز (پنج‌شنبه اول مرداد) دوباره وصل شد.

دکتر داوود زارعیان ـ مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ـ در این زمینه به خبرنگار ارتباطات ایسنا گفت: امکان ارسال پیامک از سه شبکه همراه اول،‌ ایرانسل و تالیا بامداد امروز 01 مرداد مجددا برقرار شده است.

وی درباره اختلال‌هایی که بعد از وصل مجددا آن مشاهده می‌شود، نیز اظهار کرد: در برخی ارسال‌ها، گزارشی دریافت نمی‌شود که این موضوع امری طبیعی است چرا که بعد از مدتی قطعی و وصل مجدد یک سیستم طبیعتا این گونه مشکلات وجود خواهد داشت و بزودی برطرف می‌شود.

زارعیان همچنین گفت: سیستم GPRS فعال بوده ولی هنوز امکان ارسال MMS وجود ندارد که در تلاشیم بزودی برقرار شود.

در ابتدای آغاز دوران قطعی مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به ایسنا گفته بود: تیمی در حال بررسی دلایل اختلال در شبکه SMS است و نتیجه پس از مشخص‌شدن و بررسی اعلام می‌شود که البته نتیجه‌ای تاکنون اعلام نشده است!

اما صابر فیضی ـ مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز درباره تاثیر قطعی سیستم پیامک‌ها بر کاهش درآمد مخابرات ـ به ایسنا گفته بود: مخابرات از بابت پیامک‌ها درآمد اضافی داشته که حالا ندارد و از طرفی از بابت آنچه از بودجه و درآمد از ابتدا تنظیم کرده و جزئیات آن را از بابت مکالمه، GPRS یا پیامک و غیره مشخص می‌کنیم عقب نیستیم و سه دوازدهم آن محقق شده است. 

کد خبر 86054

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز